آرنه نس جونیور، بازرگان نروژی

در ۱۹۶۴ نس راهی نیویورک شد تا در آنجا برای دایی خود، ایرلینگ دیکه نس کار کند که بازرگانی فعال در حوزه کشتیرانی بود. نس پس از چهار سال، کسب‌وکار خاص خود را در لندن راه‌اندازی کرد و توانست در عرصه‌هایی چون کشتیرانی، نفت و املاک و مستغلات به موفقیت‌های زیادی برسد. اما مهم‌ترین موفقیت وی سرمایه‌گذاری در بخش ‌آی‌تی، تاندبرگ دیتا و سرمایه‌گذاری‌های مختلف جهانی در عرصه املاک بود. در زمان مرگش گفته می‌شد که امپراتوری کشتیرانی وی ارزشی برابر با ۶۰۰میلیون دلار دارد.

   زندگی شخصی

در 1966 وی با فلیپا کوملین سوئدی ازدواج کرد و از وی صاحب یک پسر به نام کریستوفر و دو دختر یعنی کاتینکا و لئونا-خواننده فولکلور/ پاپ-شد. این ازدواج در نهایت به طلاق انجامید و نس در 1985 طی سفری به باهاماس با خواننده آمریکایی دیانا راس آشنا شد و با او ازدواج کرد. این زوج صاحب دو پسر شدند. این ازدواج نیز در نهایت پس از برملا شدن بی وفایی‌های نس در 1990 به طلاق انجامید و نس پنج سال باقیمانده عمر خود را با کامیلا آستراپ نروژی به سر برد و از وی نیز صاحب دو فرزند پسر شد.

نس تا نوزده‌سالگی، توانسته بود کوه‌های مهم نروژ را فتح کند. در دهه شصت تمام هم و غم خود را بر کار تجارت متمرکز کرد؛ اما در دهه هفتاد کوهنوردی را از سر گرفت و در 1985 رهبر نخستین گروه از کوهنوردان نروژی در فتح اورست بود. در این سفر کریس بونینگتون بریتانیایی نیز وی را همراهی می‌کرد. در اواخر دهه نود در یک مصاحبه تلویزیونی از وی درمورد خطرات کوهنوردی سوال شد و نس پاسخ داد «البته اگر ریسک کردن را دوست نمی‌داشتم می‌توانستم تنیس یا گلف بازی کنم.» آرنه نس جونیور در 13 ژانویه 2004 به هنگام پایین آمدن از کوهستان «گروت دراکنشتین» در حوالی کیپ تاون آفریقای جنوبی، سقوط کرد و کشته شد.