لیندا وینمن موسس تارنمای آموزش نرم‌افزاری برخط

وینمن به مثابه یک خودآموز مهارت‌های رایانه‌ای در صنعت فیلم نیز به‌عنوان یک پویانمای جلوه‌های ویژه فعالیت کرد، به عضویت هیات علمی کالج طراحی آرت سنتر، دانشگاه کالیفرنیا، انستیتو فیلم آمریکا و... درآمد و به تدریس در زمینه‌های گرافیک رایانه‌ای، پویانمایی، طراحی همکنشی و گرافیک حرکت پرداخت. او نویسنده چندین کتاب نیز بوده است.

وینمن در ۲۴ ژانویه ۱۹۵۵ در‌هالیوود کالیفرنیا به دنیا آمد و در ۱۹۷۶ از کالج دولتی اورگرین واقع در المپیای واشنگتن در رشته علوم‌انسانی فارغ‌التحصیل شد. او کار خود را از شرکت «دریم کوئست» آغاز کرد و به‌عنوان یک پیمانکار مستقل در زمینه پویانمایی و جلوه‌های ویژه کار می‌کرد.

وینمن دانش‌های رایانه‌ای را نزد خود و در آغاز با کار کردن با «اپل ۲» که دوستی به وی هدیه داده بود، آموخت. او از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ در کالج طراحی آرت سنتر رسانه‌های دیجیتال و موشن گرافیک تدریس می‌کرد. کتابش، «طراحی گرافیک وب»، ۱۹۹۵، به بحث در باب فناوری‌های برنامه‌نویسی وب از یک چشم‌انداز طراحی بصری می‌پردازد. وینمن همراه با شوهرش در ۱۹۹۹ مرکز هنرهای دیجیتال «اجای» را در کالیفرنیا تاسیس کرد.

کتابخانه آموزش برخط lynda.com مهارت‌های رایانه‌ای را به شکل ویدئویی به اعضایی که حق عضویت ماهانه یا سالانه می‌پردازند ارائه می‌دهد.

این کمپانی در اُجای کالیفرنیا تاسیس شد و پس از آن به ونتورا و کارپینتریا نقل مکان کرده است. از سال ۲۰۱۳ کارمندان تمام‌وقت این شرکت به ۵۰۰ تن و نیز ۱۴۰ استاد رسیده است. تارنمای شرکت در ۱۹۹۵ ایجاد شد و در ۱۹۹۷ به ثبت رسید.

این شرکت در ۲۰۱۵ به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به لینکدین واگذار شد و این واگذاری بلافاصله به اخراج ۱۰ درصد از کارکنان آن انجامید. لینکدین بیش از ۳۴۷ میلیون کاربر ثبت‌شده دارد و لیندا نیز خدمات تخصصی آموزشی را به بیش از چهار میلیون کاربر خود عرضه می‌کند. وینمن به تنهایی یا به‌صورت مشترک در نگارش ۱۶ کتاب و مقالات زیادی نقش داشته است.