۲۷ اسفند ۱۳۶۰

  نرخ جدید مکالمه تلفن اعلام شد

2 copy

مهندس واعظی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر شرایط اقتصادی کشور و لزوم خودکفا شدن شرکت مخابرات اظهار کرد: مسوولان این شرکت پس از پنج‌ماه بررسی طرحی تهیه و به تصویب مجمع عمومی شرکت مخابرات رساندند که براساس آن از اول فروردین ماه سال آینده حق مکالمه تلفنی تا یکصد شماره مانند گذشته هر واحدی 3 ریال و از صد شماره به بالا 4 ریال اخذ خواهد شد. ضمنا آبونمان تلفن خودکار شهری که در گذشته 150 ریال بود به 300 ریال و آبونمان تلفن مغناطیسی که در برخی شهرها وجود داشته و کنتور ندارند از 225 ریال به 500 ریال افزایش یافت.

وی در مورد میزان حق‌المکالمه بین شهری و خارج از کشور گفت: میزان شماره‌ای که مکالمات راه دور در کنتور تلفن مشترک ثبت می‌کند بستگی به فاصله دو شهر دارد که قیمت آن نیز مانند تلفن‌های شهری تا یکصد شماره 3 ریال و بیش از آن 4 ریال خواهد بود ولی اگر مکالمات راه دور در شب و در فاصله زمانی 10 شب تا 7 صبح انجام گیرد میزان واحدهای که از کنتور ثبت می‌شود تقریبا نصف میزان روز و در نتیجه حق‌المکالمه آن نصف می‌شود و اگر مردم بتوانند تلفن‌های راه‌دور خود را در فاصله زمانی شب انجام دهند علاوه بر سهولت آزاد بودن خطوط از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

وی جدول تعداد واحد حق‌مکالمه تلفن بین شهری را با توجه به مسافت بین دو شهر به این شرح اعلام کرد:

- تا 25 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز دو واحد در شب دو واحد

- 50 تا 100 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز 4 واحد در شب 3 واحد

- 100 تا 200 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز 6 واحد در شب 4 واحد

- 200 تا 400 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز 8 واحد در شب 4 واحد

- 400 تا 700 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز 12 واحد در شب 6 واحد

- 700 تا 1000 کیلومتر مسافت در هر دقیقه در روز 16 واحد در شب 8 واحد

- 1000 کیلومتر به بالا در هر دقیقه در روز 20 واحد در شب 10 واحد

 

27 اسفند 1370

  واردات 216 قلم کالای صنعتی آزاد شد

فهرست 216 قلم کالای صنعتی که واردات آنها در سال 71 نیاز به دریافت مجوز عدم ساخت از وزارت صنایع ندارد، اعلام شد. به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع، در اجرای ماده چهارم قانون مقررات صادرات و واردات، این وزارتخانه موافقت کلی خود را با ورود 216 قلم کالای صنعتی اعلام می‌کند و همه واردکنندگان مجاز، در طول سال 71 برای وارد کردن این اقلام نیازی به دریافت مجوز موافقت با عدم ساخت از وزارت صنایع نداشته و می‌تواند نسبت به ورود آنها اقدام کند. فهرست فرخی از کالاها عبارتند از: پودر پنیر، سفیده و زرده (خالص)، کره کاکائو، اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن و خاک‌های رنگی که اساس آن اکسید طبیعی آهن باشد، مرکب تحریر یا نقاشی، خمیر برای قالب‌گیری و همچنین آنهایی که به صورت جور شده یا برای سرگرمی کودکان عرضه می‌شود.

سیمان‌ها و ملاط‌های نسوز و سایر ترکیبات مشابه، پلی‌اورتان به اشکال دیگر، رزین‌های اپواکسید به اشکال دیگر، پلی‌اتیلن به اشکال ابتدایی، پلی‌پروپلین به اشکال ابتدایی. الیاف اکریلیک تیپ فرش و موکت، نرخ دوخت البسه و کفش، نخ بیلر، زیپ چسبان، جیرمصنوعی یا پارچه واترپروف، پارچه شمعی، مفتول آهن یا فولاد. توری مسی و آلیاژهای مسی، میخ مفتولی، قلاب نوک تیز، ظروف آلومینیومی برای حمل گاز ازت. تیغه اره از هر نوع به استثنای تیغه اره‌دستی، ماشینی، نواری و چوب‌بری.

 

27 اسفند 1380

  خط‌شمالی مترو تهران گشایش یافت

4 copy

خط‌شمالی مترو تهران حد فاصل میرداماد تا دروازه دولت طی مراسمی توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره‌برداری رسید. در این مراسم خانم «امرایی» معاون نخست‌وزیر و عضو شورای دولتی چین و نیز عضو کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین، تعدادی از نمایندگان مجلس، رئیس شورای شهر، شهردار تهران و جمعی از مدیران، متخصصان و کارشناسان امور مترو از ایران و چین، حضور داشتند. آقای هاشمی‌رفسنجانی در سخنانی ابتدا پیشینه‌ای از ساخت مترو در تهران را ارائه کرد و گفت: باید مسوولان مترو به شکل هنرمندانه‌ای این طرح ملی و تاریخی را به مردم بگویند تا برای آیندگان در تاریخ ثبت شود.