نهم اردیبهشت ۱۳۵۱

    صندوق قبض آب و برق مقابل خانه‌ها نصب می‌شود

از طرف وزارت آب و برق مقابل کلیه مشترکان آب و برق تهران صندوق مخصوص نصب می‌شود و از آن پس قبوض مشترکان در این صندوق ریخته می‌شود.وزارت آب و برق براساس پیشنهادی که در زمینه محفوظ نگه داشتن قبوض آب و برق شده بود دستور داد هزینه نصب «صندوق پستی» مقابل منزل مشترکان آب و برق برآورد شود.در این هفته گزارشی در این زمینه به وزارت آب و برق تسلیم شد و ضمن تشریح اهمیت نصب این صندوق‌ها برای مشترکان آب و برق اعلام شد که نصب هر صندوق بین ۳۰ تا ۵۰ ریال برای وزارتخانه هزینه خواهد داشت.

به موجب همین بررسی در تهران حدود یک میلیون مشترک آب و برق وجود دارد و در حال حاضر یکی از مشکلات سازمان‌های آب و برق تهران مفقود شدن قبوض یا نرسیدن آن به دست مشترک است که درنتیجه گاهی آب و برق مشترک بدون اطلاع قطع می‌شود. قرار است تا پایان سال‌جاری نصب این صندوق‌ها مقابل منزل مشترکان آب و برق تهران شروع شود.

    ساخت بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران در اصفهان

به‌زودی عظیم‌ترین دریاچه مصنوعی ایران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون تومان در مسیر زاینده‌رود اصفهان ایجاد می‌شود.یک مقام شهرداری اصفهان ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: عملیات ساختمانی این دریاچه که برای جلب توریست احداث می‌شود، تا سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

این مقام افزود: دریاچه مزبور در مسیر زاینده‌رود و در مجاورت خیابان‌های پهلوی و کمال اسماعیل که در مرکز اصفهان قرار دارند، احداث می‌شود.

طرح نهایی این دریاچه را یک هیات از مهندسان عالی‌رتبه فرانسوی تهیه خواهد کرد.

نهم اردیبهشت ۱۳۶۱

    اعلام شرایط پرداخت وام به دانشجویان خارج از کشور

دفتر روابط عمومی وزارت فرهنگ و آموزش عالی اعلام کرد: آیین‌نامه اعطای وام (تک‌نوبتی) به دانشجویان شاغل تحصیل در خارج از کشور توسط صندوق‌های رفاه دانشجویان در پنج ماده و یک تبصره به تصویب وزیر فرهنگ و آموزش عالی و جانشین هیات امنای صندوق‌های رفاه دانشجویان رسید.

براساس این آیین‌نامه، برای مساعدت دانشجویان کم‌بضاعت مومن و معتقد به جمهوری اسلامی که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال داشته و با مشکل مالی غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند از محل اعتبارات صندوق‌های رفاه دانشجویان طبق ضوابط وام پرداخت می‌شود.

بر این اساس، استفاده از وام کمک نوبتی فقط برای یک دوره تحصیلی و حداکثر به میزان ۵۰۰۰ دلار در طول دوره تحصیل است.

همچنین حداکثر مبلغ پرداختی در هر نوبت معادل هزار دلار خواهد بود.

نهم اردیبهشت ۱۳۷۱

    تشریح طرح آزادسازی تولید و توزیع مرغ و تخم‌مرغ

 به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد سازندگی در نکات اعلام‌شده پیرامون این طرح، علل افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ پس از اجرای طرح آزادسازی تولید و توزیع این تولیدات، تغییر نرخ ارز از ۷۰ به ۶۰۰ ریال (ارز رقابتی) در زمینه تهیه و تامین جوجه یک روزه، دان و سایر نهاده‌های موردنیاز، افزایش هزینه‌های پرسنلی ناشی از قانون کار و سایر افزایش‌ها به میزان صد درصد، افزایش سرسام‌آور هزینه حمل‌و‌نقل به میزان ۲۰۰ درصد و فقدان شبکه توزیع محصولات دامی ذکر شده است.

    ایران دو فروند هواپیمای ایرباس خرید

p26 (3)

براساس قراردادی که توسط مهندس حسن شفتی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی و «ژان پیرسون» مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایرباس به امضا رسید ایران دو فروند هواپیمای مسافربری «بدنه وسیع» از فرانسه خریداری کرد.

شفتی گفت: این هواپیماها که از نوع اس ار 600-300 است در ماه‌های پایانی سال 1372 (ژانویه 1994) تحویل ایران خواهد شد. این هواپیماها دارای 267 صندلی است.

نهم اردیبهشت 1381

    بررسی لایحه مبارزه با پولشویی در هیات دولت

یکی از اقدامات ضروری در اقتصاد کشور مبارزه با روش‌هایی است که موجب خلق پول‌های کثیف شده و در ساماندهی مبارزه با مفاسد اقتصادی گامی موثر در این راستا است.

سعید شیرکوند، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به لایحه در دست بررسی دولت جهت مبارزه با پولشویی اظهار کرد:‌ اگر قانونی درصدد جلوگیری از خلافکاران واقعی عرصه اقتصاد باشد باید فقط خلافکاران را به وحشت بیندازد و کسانی که دارای فعالیت صحیح اقتصادی سالم، شفاف و شناسنامه‌دار هستند، امنیت و احساس پشتیبانی بیشتری می‌کنند.

وی به زنجیره‌ای بودن قوانین مبارزه با فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: در کنار لایحه مبارزه با پولشویی مابقی لوایح جانبی این امر به‌عنوان زنجیره‌ای همدیگر را حمایت می‌کنند که اگر این زنجیره تکمیل نشود و فقط به یکی از اجزا پرداخته شود، به‌طور یقین مبارزه با فساد با شکست مواجه می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز و روزنامه اطلاعات