فرانسوا میشلن  سرمایه‌دار و بازرگان فرانسوی

میشلن در ۱۵ ژوئن ۱۹۲۶ در کلرمون فران به دنیا آمد. پدربزرگش ادوارد میشلن موسس میشلن بود که به «میشلن اند سی» معروف بود. او در ۱۰ سالگی پدرش را از دست داد. وی فارغ‌التحصیل رشته ریاضیات بود. میشلن از ۱۹۵۱ با یک نام جعلی و در کنار کارگران کارخانه پدربزرگش کار می‌کرد تا این شغل را فرابگیرد. نخست به عنوان تعمیرکار، بعد به عنوان راننده و در نهایت در بخش فروش و بازاریابی مشغول به کار شد. او از ۱۹۵۵ مدیریت این کمپانی را بر عهده گرفت و توانست میشلن را از جایگاه دهمین لاستیک‌ساز جهان به رتبه یکم این عرصه ارتقا دهد. وی از ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۹، ۲۵ کارخانه جدید در سراسر جهان از جمله ویتنام افتتاح کرد. میشل کارلوس گوسن را در ۱۹۷۸ استخدام کرد تا بازارهای آمریکا را به چنگ آورد. پس از آنکه میشلن شرکت لاستیک‌سازی «یونیرویال گودریچ» را در ۱۹۹۰ تصاحب کرد، بر بازار لاستیک آمریکا نیز چیره شد. 

او از پیشگامان استفاده از لاستیک رادیال بود و در 1993 گرین تایر را راه‌اندازی کرد تا خودروها سوخت کمتری مصرف کنند. او به یک مدیریت غیرپایگانی باور داشت و با همه کارکنان خود بدون توجه به جایگاه شغلی یا پایگاه اجتماعی‌شان در ارتباط بود. او باور داشت که کارکنانش باید برای نوآوری ریسک کنند. او در 29 آوریل 2015 در خانه شخصی خود درگذشت.

رئیس جمهور وقت فرانسه، فرانسوا اولاند از وی با عنوان «بزرگ‌ترین صنعتگر فرانسوی در دوران پس از جنگ جهانی دوم» یاد کرد. او گفت: «میشلن اهمیت نوآوری و توسعه صنعتی درازمدت را درک کرد. با توسعه لاستیک رادیال، وی یک شرکت خانوادگی و محلی را به یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گروه‌های صنعتی فرانسه بدل کرد.» کارلوس گوسن نیز از وی با عنوان «مردی فروتن و صمیمی، یک رئیس انسان‌دوست و رئیس کارخانه‌ای که با ریشه‌های عمیقا فرانسوی صنعت فرانسه را به جهان ارائه کرد» یاد کرد.