لوئیس کاتز

وی وکیل و بازرگانی موفق شد و با فعالیت در زمینه پارکینگ خودرو، بیلبورد و ورزش میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرد. او مالکیت سیستم‌های پارکینگ کینی را به‌دست آورد که در زمان خود بزرگ‌ترین کمپانی پارکینگ در شهر نیویورک بود. کاتز همچنین ریاست یک شرکت تبلیغاتی بینا ایالتی را نیز بر عهده داشت؛ شرکتی که یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های تبلیغاتی در آن ناحیه به‌شمار می‌رفت. مالکیت پنج ایستگاه رادیویی در کانتی‌های آتلانتیک و کیپ‌می‌در جرسی شور از آن وی بود. کاتز همچنین از شرکای موسس شرکت حقوقی «کاتز، اتین اند لوین» در چری هیل به‌شمار می‌رفت.

پس از سال ۲۰۰۰ در دو تیم ورزشی شهر نیوجرسی سرمایه‌گذاری کرد و همراه با ری‌چمبرز در واقع بخشی از هلدینگ «یانکی‌نتس/ پاک» بود. این هلدینگ تیم «نیوجرسی دویلز» را خرید.  در سال ۲۰۰۳ با آغاز فروش دو تیم دویلز و نتس، هلدینگ یاد‌شده از هم فروپاشید و مشارکت کاتز در مالکیت تیم‌های ورزشی نیز پایان یافت.

کاتز مدیرعامل «بنیاد کاتز» بود که در امور خیریه، آموزشی و درمانی مشارکت می‌کرد. کاتز در راستای حمایت از تحقیقات پیشرفته پزشکی جایزه‌ای سالانه تاسیس کرد و در زمینه پزشکی با دانشگاه کلمبیا شروع به همکاری کرد. با کمک ۱۵ میلیون دلاری وی به دانشکده‌های حقوق دیکنسون در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، هزینه بازسازی سالن تاریخی تریکت در این نهاد آموزشی تامین شد. او بودجه تاسیس ساختمان دانشکده ایالتی حقوق پنسیلوانیا را نیز عهده‌دار شد. وی به‌عنوان یکی از اهالی کامدن نیوجرسی چند برنامه برای کمک به کودکان آن ناحیه دایر کرد و از کارآفرینان جوان حمایت مالی به‌عمل آورد.

 زندگی شخصی

در ۱۹۶۶ کاتز با مارجوری نمارو ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر و یک دختر بود. همسرش در ۲۰۱۳ درگذشت.

در ۳۱ می‌۲۰۱۴ کاتز همراه با ۶ همراه خود در جریان یک سانحه هوایی در هانسکام فیلد درگذشت.

p30 (1)