جیمز گوردون بنت سینیور، موسس، سردبیر و ناشر «نیویورک هرالد»

در ۱۸۲۳ به نیویورک رفت و در آغاز به صورت روزنامه‌نگار آزاد فعالیت کرد و پس از آن معاون سردبیر «نیویورک کوریر اند انکویر»- یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های آن شهر- شد.

در می‌۱۸۵۳ وی شروع به انتشار روزنامه «نیویورک هرالد» کرد. یک سال پس از انتشار آن، با کار کردن گزارش قتل زنی به نام هلن جوئت را غافلگیر کرد.

این روزنامه در زمینه جذب آگهی و کار‌کردن خبرهای دست‌اول سرآمد شد. بنت همچنین از آخرین دستاوردهای فناوری برای جمع‌آوری و گزارش خبر استفاده کرد. در ۱۸۳۹ وی نخستین روزنامه‌نگاری بود که با رئیس‌جمهوری آمریکا مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد. هرالد رسما در زمینه سیاست مستقل بود اما از ریاست‌جمهوری برخی کسان در دوره‌های مختلف حمایت می‌کرد. به‌عنوان مثال بنت از آنجا که رئیس‌جمهور فرانکلین پیرس وی را به سمت سفیر آمریکا در فرانسه منصوب نکرده بود- پستی که در آن زمان بسیاری از افراد خواهان آن بودند- در دوره دوم از در مخالفت با وی درآمد. در ۱۸۶۶ بنت کنترل روزنامه را- در حالی‌که بالاترین تیراژ را در آمریکا داشت- به پسرش واگذار کرد اما اندکی پس از آن روزنامه نیویورک‌تریبون رقیب آن شد. در ۱۹۲۴ این روزنامه با نیویورک‌تریبون ادغام و بدل به «نیویورک هرالد‌تریبون» شد‌ تا آنکه در ۱۹۶۷-۱۹۶۶ انتشار آن متوقف شد. بنت در اول ژوئن ۱۸۷۲ در منهتن درگذشت.