میهان، بازرگان و مدیر آمریکایی

وی با نام پائولا جین بائر در ۹ اوت ۱۹۳۱ در بورلی هیلز کالیفرنیا به دنیا آمد اما پس از تولدش خانواده به بربانک رفتند و او در همان‌جا رشد یافت. وی که می‌خواست ازدواج کند در پانزده سالگی ترک تحصیل کرد؛ ازدواجی که یک سال و نیم بعد به طلاق انجامید.

 پس از آن در مشاغلی همچون منشی‌گری فعالیت کرد. از ۱۹۵۵ به بازیگری روی آورد. در ۱۹۵۹ در نمایشگاهی مرتبط با طراحی مو در هتل بالتیمور شرکت کرد و در همان‌جا با گروهی از طراحان موی هالیوود آشنا شد. در ۱۹۶۰ با سرمایه اولیه سه هزار دلاری یک کمپانی فرآورده‌های مراقبت از مو با نام ردکن همراه با فردی به نام ردینگ راه‌اندازی کرد.

طی چند سال ردینگ سهم خود را به کنت فروخت و آزمایشگاه‌های ردکن به تمامی به مالکیت کنت درآمد. در نوامبر ۱۹۷۲ جان ‌ای. میهان که از ۱۹۶۹ معاونت ردکن را عهده‌دار بود به ریاست این شرکت رسید. در ۱۹۹۳ ردکن به لورئال فروخته شد.

کنت به‌عنوان یک بانوی بازرگان جوایز بی‌شماری دریافت کرد که از آن میان باید به ورود وی به زمره ۱۰۰ زن برتر در عرصه فعالیت‌های تجاری در ۱۹۷۷ اشاره کرد. در ۱۹۹۲ مجله زنان کارآفرین کنت را هشتمین زن قدرتمند صاحب کسب‌و‌کار نامید.

او عضو هیات مدیره بانک یونیون کالیفرنیا و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی کالیفرنیا نیز بود. وی یک شرکت سرمایه‌گذاری نیز داشت و در آوریل ۲۰۱۴ مالکیت بورلی هیلز کوریر، نشریه‌ای هفتگی را نیز تصاحب کرد.

پائولا کنت میهان عضو هیات امنای دانشگاه لویولا ماری مونت در لس آنجلس بود و در ۲۰۱۳ مبلغی برابر با ۵ میلیون دلار به «مرکز والیس آننبرگ برای هنرهای اجرایی» در بیورلی هیلز اهدا کرد.

او از بزرگ‌ترین حامیان مالی باغ یادمان بورلی هیلز و نیز از حامیان «چیلد هلپ»، موسسه‌ای غیر انتفاعی که در زمینه ممانعت از استثمار کودکان فعالیت داشت، به شمار می‌رفت و از همین رو جایزه موسوم به «فرشته» را در ۲۰۰۳ دریافت کرد؛ جایزه‌ای که آن را به مرکز بهداشت سنت جان در سانتا مونیکا اهدا کرد. وی در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۴ در اقامتگاه شخصی‌اش در بورلی هیلز درگذشت.