کنوپ سینیور؛ ناشر آمریکایی «ناب‌گرا»  در محتوا و چاپ

کنوپ در ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۲ در نیویورک زاده شد. وی دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا بود و از دوران دانشجویی با مدیریت آگهی‌های یک مجله دانشجویی به کار نشر علاقه یافت. این علاقه پس از شروع مکاتبه با جان‌ گالزورزى، نویسنده بریتانیایی شدت یافت و پس از ملاقات با وی در انگلستان، کنوپ برنامه‌های خود برای شغل وکالت را وانهاد و تصمیم گرفت تا تماما به عرصه صنعت نشر درآید.

کنوپ در ۱۹۱۱ با همسر و شریک تجاری آتی خود، بلانش کنوپ آشنا شد. بلانش نیز چون آلفرد سخت شیفته کتاب بود و آن دو در ۱۹۱۶ عروسی کردند. این دو پیش‌تر در ۱۹۱۵ موسسه انتشاراتی آلفرد ای.کنوپ را تاسیس کردند. این شرکت در آغاز بر ادبیات اروپایی و به‌خصوص آثار نویسندگان روس متمرکز بود. در آن دوره ادبیات اروپا از سوی ناشران آمریکایی نادیده گرفته می‌شد اما کنوپ آثار نویسندگانی چون سیمون دوبووار، آلبر کامو، جوزف کنراد، فروید، ژید، کافکا، توماس مان و... را منتشر می‌کرد. او در عین حال رابطه شخصی با نویسندگان مطرح برقرار می‌کرد.

پسر کنوپ، آلفرد کنوپ جونیور شرکت را در ۱۹۵۹ ترک کرد تا «انتشارات آتنیوم» را تاسیس کند و این امر به نگرانی آلفرد و بلانش درباره آینده موسسه‌ای که همواره کسب و کاری خانوادگی به شمار می‌رفت، دامن زد. این مشکل تنها یک سال بعد با ادغامی که با «راندوم هاوس» صورت گرفت حل شد. کنوپ در ۱۱ اوت ۱۹۸۴ درگذشت.

کنوپ علاقه زیادی به تحولاتی که در دوران زندگیش در صنعت نشر روی می‌داد، نداشت و یک بار گفته بود «کتاب‌های زیادی منتشر می‌شوند و گران فروخته می‌شوند... این را همه ناشران می‌دانند اما کاری هم در قبال آن نمی‌کنند.»

او نسبت به ادبیاتی که همزمان با وی وجود داشت، دیدی منفی در پیش گرفت هر چند جان هرسی، جان آپدایک و ژرژ آمادو را تحسین می‌کرد. اما آثار سیلویا پلات، جک کرواک، اورول، بورخس، ناباکوف و... را هرگز نمی‌پسندید.