رابرت مینس‌تامپسون، غول تجاری‌  و رئیس انجمن المپیک آمریکا

او در ۱۸۶۸ ‌از آکادمی نیروی دریایی آمریکا فارغ‌التحصیل شد و سوار بر کشتی کونتوکوک به ‌هند‌غربی رفت. بعدتر در حوزه مدیترانه و در کشتی‌های فرانکلین، ریچموند و گارد خدمت کرد. او در نیروی دریایی تا رتبه کاپیتانی ارتقا یافت و در نوامبر ۱۸۷۱ از ارتش کناره‌گیری کرد تا در دفتر برادرش حقوق بخواند.

در ۱۸۷۴ از هاروارد و در رشته حقوق فارغ‌التحصیل‌ شد. پس از آن در بوستون به‌وکالت پرداخت. بعدتر به‌ معدن‌داری روی آورد و در حوزه معادن و ذوب‌کاری به ‌کارآفرینی پرداخت تا از این طریق ثروتی انبوه گرد آورد. وی رئیس مس اورفورد بود که بعدا با شرکت نیکل بین‌المللی کانادا ادغام شد و تامپسون در راس آن جای گرفت.

وی که به‌ورزش علاقه داشت دو‌بار در راس انجمن المپیک آمریکا قرار گرفت و همچنین ریاست باشگاه ورزشی نیویورک را عهده‌دار شد.

تامپسون رئیس انجمن معماری نیروی‌دریایی و مهندسی دریایی و نیز اتحادیه نیروی‌دریایی بود. وی از ژاپن دیدار کرد و در آنجا نشان «خورشید تابان» را از امپراتور دریافت کرد. او نشان‌های دولتی کشورهای سوئد و فرانسه را نیز دریافت کرد. تامپسون ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. او در نیویورک و در ۵ سپتامبر ۱۹۳۰ درگذشت.