لویی ژولیت، کاشف می‌سی‌سی‌پی

هر چند هرناندو دی سوتو نخستین اروپایی بود که درباره رودخانه می‌‌‌سی‌‌‌سی‌‌‌پی و کشف مدخل جنوبی آن در ۱۵۴۱ قلم‌فرسایی کرد اما ژولیت و مارکت نخستین افرادی بودند که به بخش علیای آن رسیده و در بخش عمده‌‌‌ای از آن سفر کردند.

در ماه می ‌۱۶۷۳ ژولیت و مارکت با دو قایق همراه با پنج فرد دورگه فرانسوی-بومی از سنت ایگناس میشیگان حرکت کرده و در رودخانه فاکس به سمت جنوب رفتند تا به جایی رسیدند که اکنون پورتاگ ویسکانسین نامیده می‌شود. آنان در نهایت با عبور از مرداب‌ها و جنگل‌های بلوط به رودخانه ویسکانسین رسیدند. این اروپاییان میان رودخانه گریت و آبگیرهای می‌سی‌سی‌پی یک اقامتگاه تجاری ساختند. قایق‌سواران در مسیر می‌‌‌سی‌‌‌سی‌‌‌پی حرکت کرده و به نزدیکی پریری دو چین فعلی در ویسکانسین رسیدند.

گروه اکتشافی ژولیت-مارکت به سمت پایین می‌‌‌سی‌‌‌سی‌‌‌پی حرکت کرده و به فاصله ۷۰۰ کیلومتری خلیج مکزیک رسیدند. آنان در دهانه رودخانه آرکانزاس به سمت شمال بازگشته و در این محل بود که بومیانی را دیدند که محصولات اروپایی را حمل می‌کردند و نگران مواجهه با کاشفان یا استعمارگران اسپانیایی بودند. این گروه رودخانه می‌‌‌سی‌‌‌سی‌‌‌پی را دنبال کردند و به دهانه رودخانه ایلینوی رسیدند. آنان در نهایت به دریاچه میشیگان در حوالی شیکاگو فعلی رسیدند و ژولیت به کبک بازگشت. وی در سال ۱۷۰۰ میلادی درگذشت.