آنا بنکرافت  نویسنده، آموزگار و ماجراجوی آمریکایی

وی در ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۵ در مندوتاهایتسِ مینه سوتا به دنیا آمد و در سنت پل رشد یافت. او در کودکی دو سال را در کنیا گذراند. وقتی هشت‌ساله بود رهبری تعدادی سفرهای اکتشافی بیابانی را در دست گرفت. او از کودکی دچارخوانش‌پریشی [ دیسلکسی: اختلال در ادراک نوشته ها] بود با این همه توانست در نهایت از دانشگاه اورگان در رشته تربیت بدنی به سال ۱۹۸۱ فارغ‌التحصیل شود. او در سنت‌پل و مینیاپولیس معلم تربیت بدنی و کودکان استثنایی شد.

بنکرافت «بنیاد آنا بنکرافت» را در ۱۹۹۱ تاسیس کرد؛ بنیادی که از گروه‌های فعال در زمینه پژوهش بیابان حمایت و خود بنکرافت اکنون در همین حوزه تدریس می‌کند. این بنیاد به افراد و خانواده‌ها امکان می‌دهد تا رهسپار ماجراجویی شوند و همه افراد با هر نوع قابلیتی می توانند به این گروه‌ها وارد شوند. بنکرافت اکنون از مالکان یک شرکت اکتشافی با نام «بنکرافت آرنسن اکسپلور» است. وی سفرهایی اکتشافی به رودخانه گنگ، گرینلند، شمالگان و جنوبگان انجام داده است.

 سفرهای اکتشافی

بنکرافت در ۱۹۸۶ از آموزگاری کناره گرفت تا به «گروه اکتشاف بین‌المللی قطب شمال ویل استیگر» ملحق شود. وی موفق شد تا با پنج عضو دیگر این تیم پس از ۵۶ روز با استفاده از سورتمه‌های سگ‌کش به قطب شمال برسد و به این ترتیب اولین زنی شد که توانست با پیاده‌روی و با استفاده از سورتمه به شمالی‌ترین نقطه زمین برسد. وی نخستین زنی بود که با عبور از یخ پهنه‌ها به هر دو قطب جنوب و شمال رسید. در ۳-۱۹۹۲ بنکرافت رهبری یک گروه اکتشافی مشتکل از چهار زن را بر عهده گرفت و همراه با آنان و با استفاده از اسکی توانست به قطب جنوب برسد. در مارس ۲۰۰۷ وی همراه با لیو آرنسن، ماجراجوی نروژی راهی سفری به اقیانوس منجمد شمالی شد تا توجه جهانیان به گرمایش زمین را جلب کند. موفقیت‌های بنکرافت: نامیده شدن به‌عنوان زن سال ۱۹۸۷ از سوی مجله Ms، رهبری نخستین عبور موفقیت‌آمیز از شرق به غرب گرینلند در ۱۹۹۲، زن سال از سوی مجله گلامور در ۲۰۰۱ و یکی از بزرگ‌ترین کاشفان قطب در سراسر تاریخ (۲۰۱۱).