شین کیوک هو   بنیان‌گذار شرکت ژاپنی-کره‌ای لوته

  شین در ژاپن، نام ژاپنی تاکئو شیگمیتسو را برای خود انتخاب کرد و در سال ۱۹۴۲ کارخانه‌ای برای تولید ظروف برنج‌پزی تاسیس کرد. پس از نابودی این کارخانه در پی حمله هوایی آمریکا، وی در سال ۱۹۴۸ لوته را تاسیس کرد که از فروش آدامس به یک شرکت چندملیتی بزرگ تبدیل شد. لوته اکنون در حوزه‌های تولید مواد غذایی و خدمات مالی، هتلداری، صنایع شیمیایی و املاک فعالیت دارد. این شرکت در ۶۰ کشور از جمله چین، روسیه، آمریکا و هند فعالیت دارد و دارای دو دفتر مرکزی در سئول و توکیو است. سهام لوته در بازار بورس کره ارائه می‌شود.

در سال ۲۰۰۶، شین و خانواده‌اش در فهرست میلیاردرهای جهان از سوی مجله فوربس، در رتبه ۱۳۶ قرار گرفتند. در سال ۲۰۰۹ وی سی‌وهشتمین ثروتمند کره به شمار می‌رفت. شرکت لوته در سال ۲۰۱۷ پنجمین شرکت خوشه‌ای بزرگ کره‌جنوبی بود.

در ژوئن ۲۰۱۷ شین از مدیرعاملی هلدینگ لوته پس از قریب به ۷۰ سال کناره‌گیری کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ وی به دلیل اختلاس ۱۲۸میلیارد دلاری در شرکت لوته به چهار سال زندان محکوم شد، اما با توجه به وضع سلامتش زندانی نشد.

  زندگی شخصی

شین از سه ازدواج خود صاحب چهار فرزند بود. نخستین همسرش در سال ۱۹۴۹ درگذشت. آنها یک دختر داشتند. پس از آن شین با یک بانوی ژاپنی در ۱۹۵۲ بر اساس سیستم ازدواج کامن‌لاو پیمان زناشویی بست. آنها دو پسر داشتند. وی همچنین در کره‌جنوبی تحت قوانین کامن‌لاو، در آن کشور با یک زن کره‌ای نیز ازدواج کرد و از وی صاحب یک دختر شد. وی ۹۸ سال عمر کرد و ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ در سئول درگذشت.