جوزف کراسفیلد، بازرگان انگلیسی

در سال ۱۸۱۴ و با پایان دوران شاگردی، جوزف تصمیم گرفت یک صابون‌سازی در وارینگتن تاسیس کند. او کارگاه خود را در حوالی رودخانه «مرسِی» (Mersey ) راه‌اندازی و با سرمایه ۱۵۰۰ پوندی شروع به کار کرد. جوزف در آغاز با کسادی مواجه شد، اما از سال ۱۸۱۸ به سود رسید.

در سال ۱۸۲۰ برادرش ویلیام نیز با او شریک شد و در اواخر همان سال پدرش درگذشت و برای او ارثیه‌ای ۱۵۰۰پوندی به جای گذاشت. بنابراین جوزف توانست برای کارگاه خود دستگاه‌های جدید بخرد.

او علاوه بر صابون، شمع هم تولید می‌کرد و در میانه دهه ۱۸۳۰ تولید صابونش بالغ بر ۹۰۰تن می‌شد. وی امور دفتری را خود انجام می‌داد.  جوزف وارد عرصه‌های تجاری دیگری هم شد که از آن میان باید از عمده‌فروشی «کراسفیلد ‌اند فل» یاد کرد. او همراه با برادر دیگرش جیمز، در سنت‌هلن نیز یک کارگاه تولید زاج‌سفید و قلیا راه‌اندازی کرد. در این دوران صابون‌سازی جوزف سود بسیاری برایش به همراه داشت، اما وی از پول خود برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تجاری دیگر استفاده می‌کرد که بیشتر آنها توام با ناکامی بود که از آن میان باید به سرمایه‌گذاری جوزف در یک شرکت تولید شیشه قدی و ورشکستگی آن اشاره کرد. او بخش دیگری از سرمایه خود را در یک کارخانه نخ‌ریسی از دست داد. جوزف در سال ۱۸۴۴ درگذشت.