ویل کیت کیلوگ، صنعتگر و موسس شرکت کیلوگ

آن دو کوشیدند تا غلات و به‌خصوص ذرت را به عنوان یک صبحانه سالم بشناسانند و از همین رو شرکت غذایی سانیتاس را در حوالی ۱۸۹۷ با تمرکز بر تولید غلات صبحانه تاسیس کردند. در این زمان صبحانه متداول برای افراد مرفه عبارت بود از تخم‌مرغ و گوشت اما فقرا آش، فرنی و غلات پخته می‌خوردند. این دو برادر در نهایت برای افزودن شکر به محصول خود به توافق رسیدند. در ۱۹۰۶ ویل کیلوگ کمپانی Battle Creek Toasted Corn Flake Company را تاسیس کرد که در نهایت به «کمپانی کیلوگ» تغییر نام داد.

در ۱۹۳۰ وی بنیاد کیلوگ را تاسیس و در نهایت ۶۶‌میلیون دلار به آن اهدا کرد. شرکت وی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که بر محصولات خود برچسب‌های مرتبط با ارزش غذایی محصول را می‌چسباند. او همچنین اولین کسی بود که ایده جایزه کودکان در بسته محصولات را عملی کرد. کیلوگ گفته است: «من پول خود را روی مردم سرمایه‌گذاری می‌کنم.»

وی در دوران رکود بزرگ، کارخانه غلات خود را به شکل چهار نوبت کاری درآورد که هر کدام ۶ساعت به درازا می‌کشید و به این ترتیب به افراد بیشتری در بتل کریک فرصت کار کردن می‌داد. ویل کیت کیلوگ در ۶ اکتبر ۱۹۵۱ در بیتل کریک درگذشت.

اکنون شرکت کیلوگ به مثابه یک شرکت چندملیتی محصولاتی چون غلات صبحانه، غذاهای گیاهی، کلوچه و انواع چیپس را تولید می‌کند. این شرکت محصولات خود را در ۱۸۰ کشور جهان ارائه می‌کند. دفتر مرکزی آن همچنان در بتل کریک آمریکاست و سهام آن در بورس اوراق بهادار نیویورک عرضه می‌شود. در حال حاضر مالک این شرکت کمپانی «پروکتر‌اند گمبل» است.