تام اندرسون، کارآفرین حوزه فناوری

اندرسون در ۸ نوامبر ۱۹۷۰ در سن دیگو کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش کارآفرین بود و اندرسون از نوجوانی تحت نام «لرد فلاتهد» یک هکر شد؛ تا جایی که پس از هک بانک چیس منهتن مورد حمله اف بی‌آی قرار گرفت. اندرسون به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت و در آنجا زبان انگلیسی و معانی بیان خواند اما به زودی خواننده یک گروه با نام «سوانک» شد. او پس از آن مدتی در تایوان اقامت گزید و سپس به آمریکا بازگشت تا در دانشگاه کالیفرنیا رشته سینما بخواند.

اندرسون در سال ۲۰۰۰ یک آزمونگر محصول و آگهی‌نویس در شرکت «ایکس درایو» شد؛ جایی که نخستین بار با دوولف آشنا شد. پس از ورشکستگی ایکس‌درایو در سال ۲۰۰۱، وی همراه دوولف شرکت بازاریابی مستقیم «ResponseBase» را تاسیس کرد و یک سال بعد آن را به ‌ای یونیورسِ برد گرینسپن فروختند.

اندرسون همراه با سایر کارکنان ‌ای‌یونیورس نخستین صفحات مای‌اسپیس را در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی کرد. او این سایت را تا حدی در واکنش به سایت «فرندستر» و سیاست‌های آن که حساب‌های فاقد نام واقعی را بلاک می‌کرد، راه‌اندازی کرد. پس از آن، «اینتر میکس مدیا» جانشین ‌ای‌یونیورس شد و تحت اینترمیکس بود که مای‌اسپیس این قدر به شهرت رسید. هنگامی که اینترمیکس مدیا و مای‌اسپیس به «نیوز کورپ» فروخته شد، اندرسون به ریاست کمپانی رسید.

مای‌اسپیس در سال ۲۰۰۰ به ارزش ۵۸۰‌ میلیون دلار به نیوز کورپ فروخته شد. در اواخر می‌۲۰۱۲ اندرسون اعلام کرد که به عنوان مشاور به «راکتفراگ اینتراکتیو» خواهد پیوست. اندرسون در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و ردیت نیز فعال است. او در سپتامبر ۲۰۱۴ در مصاحبه‌ای از علائق گوناگون خود سخن گفت: اگر قبل از مای اسپیس مرا می‌دیدید شاید فکر می‌کردید که تمام عمرم در دانشگاه فلسفه درس می‌داده‌ام. اگر قبل از دوران دانشگاه مرا می‌دیدید، باز می‌اندیشیدید که من تمام عمرم یک موسیقی‌دان بوده‌ام... من تغییر را دوست دارم.