جیمز مریت‌آیوز، متخصص چاپ سنگی، کتابدار و بازرگان

آیوز در ۵ مارس ۱۸۲۴ در نیویورک به دنیا آمد. پدرش سرپرست بیمارستان بلویو بود. آموزش‌های آیوز به‌عنوان یک هنرمند خودآموخته، شامل بازدید از گالری‌های هنری و کتابخانه آستور می‌شد. با آنکه وی از ۱۲سالگی مشغول به‌کار شد، آموزش‌های هنری خود را به تنهایی دنبال کرد.

او در ۲۴ ژوئن ۱۸۴۶ با کارولین کلارک ازدواج کرد. این زوج صاحب ۶ فرزند شدند. کارولین از اقوام چارلز کریر بود و همین چارلز بود که آیوز را با برادرش ناتانیل آشنا کرد تا آیوز را به‌عنوان حسابدار در دفتر خود استخدام کند. به زودی مشخص شد که هوش سرشار آیوز به‌عنوان یک هنرمند و کسی که هوش هنری بالایی دارد، به او بینش ارزشمندی در باب آنچه مردم خواهان آن هستند، داده است و مهارت‌های وی در امر تجارت و بازاریابی به رشد شرکت کمک خواهد کرد. آیوز به بهبود و مدرن کردن روش‌های حسابداری کریر کمک کرد، دفتر دارایی‌های شرکت را از نو سازمان داد و کمک کرد تا روش‌های تولید ساده‌تر شود. در ۱۸۵۷ کریر به آیوز شراکت تام شرکت را بخشید تا شرکت از این پس کریر‌اند آیوز خوانده شود و مرد جوان به‌عنوان مدیر عامل معرفی شود.

آیوز در پست جدید خود به کریر کمک کرد تا با هنرمندان و صنعتگران مصاحبه کند و تصاویری را که شرکت منتشر می‌کند انتخاب کند. این آیوز بود که تولید تصاویر ایده‌آل از زندگی روزانه طبقه متوسط آمریکایی را تشویق کرد؛ امری که به موفقیت روزافزون شرکت منجر شد.

شرکت کریر و آیوز به‌دلیل چاپ‌های هنری محبوب و مقرون به صرفه از موضوعاتی چون مناظر زمستانی، چشم‌اندازها، وقایع ورزشی، کشتی‌ها و نمادهای زندگی قرن نوزدهم به شهرت رسید. امروزه نیز این چاپ‌ها مدنظر و محبوب مجموعه‌داران است. آیوز تا زمان مرگش در ۳ ژانویه ۱۸۹۵، به مدت چهل سال با شرکت یادشده همکاری داشت. او در گورستان گرین‌وود نیویورک به خاک سپرده شد. پس از مرگ آیوز، فرزندان وی همراه با فرزندان کریر، شرکت را می‌گرداندند تا اینکه شرکت یادشده در ۱۹۰۷ منحل شد.