کارل کارچر، بازرگان آمریکایی موسس برند کارلز جونیور

کارچر و همسرش در ۱۹۴۱ با یک وام ۳۱۱ دلاری یک غرفه فروش هات‌داگ در لس‌آنجلس راه‌اندازی کردند. آنها در ابتدا ساندویچ هات‌داگ و تامال مکزیکی: Mexican tamales می‌فروختند. آن دو در ۱۹۴۵ نخستین رستوران خود را با نام کارلز درایو-این باربیکیو: Carl’s Drive-In Barbecue در آناهایم افتتاح کردند.

رستوران‌داری آنها به سرعت توسعه یافت و تعداد آنها تا ۱۹۸۱ به ۳۰۰ رستوران افزایش یافت. کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کارچر را از آن رو که به اعضای خانواده خود گفته بود سهام خود را پیش از یک گزارش درآمد ضعیف بفروشند، مورد بازجویی و تحت تعقیب قرار گرفت. کارچر در جولای ۱۹۸۹ با پرداخت ۶۶۴هزار دلار این پرونده را فیصله داد. کارچر تا ۱۹۹۳ رئیس و مدیرعامل کمپانی بود تا اینکه در همین سال هیات‌مدیره خودش، وی را در پی اختلافات بر سر استراتژی شرکت برکنار کرد.

کارچر به ماهیت جنسیت‌زده کارزارهای تبلیغاتی کارلز جونیور در دهه ۲۰۰۰ اعتراض داشت و گفته می‌شد که «وی از اینکه می‌بیند شرکتی که وی آن را بر اساس مبانی مسیحی تاسیس کرده اکنون چنین اقدام غیراخلاقی انجام می‌دهد، قلبش شکسته شده است.» کارچر در ۱۱ژانویه ۲۰۰۸ به‌دلیل عوارض ابتلا به پارکینسون درگذشت.

کارچر در ۱۹۷۹ جایزه Horatio Alger را به پاس دستاوردهایش در ابتکار فردی، سخت‌کوشی و پایبندی به آرمان‌های سنتی دریافت کرد. فدراسیون کاتولیک ایتالیا به وی به‌دلیل آنکه «بهترین نمونه یک فرد پایبند به اصول خیرخواهی و نیکوکاری» بود، جایزه پاپ جان بیست‌وسوم را اعطا کرد.