دومین فرد ثروتمند فیلادلفیا

وی در ۲۲ مه ۱۹۱۸ در هاورفورد پنسیلوانیا به دنیا آمد. پدرش اوتو هاس بنیان‌گذار کمپانی صنایع شیمیایی روهم ‌اند هاس و مادرش یک ستاره‌شناس بود.

کمپانی یادشده در ۱۹۰۷ از سوی اوتو هاس و اتو روهم در آلمان تاسیس شد و در اصل به‌عنوان کسب‌وکار در حوزه چرم‌سازی شروع به‌کار کرد؛ اما بعدتر در آمریکا توسعه یافت و شعبه‌ای از آن در ۱۹۱۱ در فیلادلفیا راه‌اندازی شد.

جان هاس در ۱۹۴۰ از کالج آمهرست در رشته شیمی مدرک گرفت و سپس راهی ‌ام‌آی‌تی شد و در آنجا تحصیلاتش را در مهندسی شیمی در ۱۹۴۲ به پایان برد.

در این سال هاس به‌عنوان مهندس پروسه در کارخانه شرکت روهم ‌اند هاس در فیلادلفیا استخدام شد؛ اما در دوران جنگ جهانی دوم به نیروی دریایی پیوست و درنهایت در ۱۹۴۶ به روهم‌اند هاس بازگشت.

او به‌عنوان مدیر تولید در کارخانه‌های شرکت واقع در ناکسویل، تن و هیوستون فعالیت کرد و در شهر اخیر بود که با همسر آینده‌اش چارا کوپر آشنا شد و در ۱۹۵۲ با او ازدواج کرد.

جان هاس در ۱۹۵۳ معاون رئیس صنایع شیمیایی هاس ‌اند روهم در امور پرسنلی شد و در این راستا برای بهبود شرایط کاری و استخدامی گروه‌هایی چون زنان و اقلیت‌ها تلاش کرد. در ۱۹۵۹ نایب رئیس هیات‌مدیره شد و در ۱۹۶۰ با مرگ پدرش معاون اجرایی رئیس شد؛ درحالی‌که مدیریت ارشد اجرایی را برادرش اف اوتو بر عهده گرفت.

وی درنهایت در ۱۹۷۴ ریاست کمپانی را بر عهده گرفت و تا ۱۹۷۸ در این پست قرار گرفت؛ هرچند تا ۱۹۸۸ عضوی از هیات‌مدیره بود.

بنیاد ویلیام پن در اصل از سوی والدین جان هاس به‌عنوان بنیادی خیریه و در راستای توجه به مشکلات اجتماعی پساجنگ در ۱۹۴۵ تاسیس شده بود.

هاس در ۱۹۶۰ ریاست آن را بر عهده گرفت. وی در ۲ آوریل ۲۰۱۱ درگذشت.