شایعه و تکذیب افزایش قیمت سیمان

 برمبنای نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده؛ تولیدکنندگان از اول تیر ماه مجاز می‌شدند قیمت‌های جدید را در سامانه‌های فروش اعمال کنند.

مطابق این نامه قیمت سیمان تیپ ۲ فله به ازای هر تن ۱.۸۴۱.۲۸۰ ریال و قیمت پاکت ۵۰ کیلویی آن به ازای هر تن ۲.۱۷۰.۲۸۰ ریال قیمت‌گذاری شده است.

از سوی دیگر قیمت سیمان تیپ ۵ که بیشتر آن صادر می‌شود فله به ازای هر تن ۱.۸۷۸.۱۰۶ ریال قیمت‌گذاری شده و پاکت ۵۰ کیلویی آن به ازای هر تن ۲.۲۱۶.۱۰۶ ریال قیمت‌گذاری شده است.

نکته دیگر آنکه در این نامه قید شده در صورت افزایش قیمت پاکت واحدهای تولیدی باید با انجمن هماهنگ کنند و از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه بپرهیزند.

این نامه با امضا و مهر اعضای هیات‌رئیسه انجمن کارفرمایان صنعت سیمان منتشر شده بود اما برخی اعضای این تشکل پس از انتشار نامه در فضای مجازی آن را تکذیب کردند. وزارت صمت نیز ترجیح داد در برابر این خبر فعلا سیاست سکوت را در پیش بگیرد اما آنچه که مسلم است در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت سیمان و مصنوعات سیمانی خواهیم بود و سایر مصالح ساختمانی از قبیل کاشی و گچ نیز تحت‌تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

پیگیری خبرنگاران «دنیای اقتصاد» از انجمن کارفرمایی سیمان و وزارت صمت برای تایید یا تکذیب این خبر بی‌نتیجه بود.

این در حالی است که با توجه به سهامی عام بودن اکثر کارخانه‌های تولید سیمان این افزایش قیمت می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت سهام این و احدهای تولیدی داشته باشد.