چه تعداد رسته شغلی تحت پوشش اتحادیه شما است؟

۱۵ رسته شغلی در زمینه‌های الکترونیکی و حفاظتی هم اکنون در ذیل اتحادیه ما قرار دارد و یک سوم اعضای اتحادیه ما را واحدهای تولیدکننده تشکیل می‌دهند.

  گرانی ارز و تورم چه تاثیری روی طرف تقاضا در مشاغل مرتبط با اتحادیه حفاظتی و الکترونیکی داشته است؟

با توجه به افزایش قیمت ارز و قیمت وسایل الکترونیکی مردم تمایل بیشتری به تعمیر وسایل قدیمی خود دارند. بنابراین مشاغلی که در ذیل اتحادیه ما می‌گنجند در این مدت رونق خوبی داشتند. از سوی دیگر تعمیر ابزارهای الکترونیکی مزایای زیادی برای اقتصاد کشور دارد.

  چرا؟

برای مثال اگر قیمت یک تلویزیون ۷ میلیون باشد و اگر این دستگاه خراب شود با صرف هزینه بسیار کمتری می‌توان آن را تعمیر کرد. این امر باعث می‌شود ارز از کشور خارج نشود. تعمیر دستگاه مقرون به صرفه است و باعث می‌شود پولی از اقتصاد کشور خارج نشود.

  مهم‌ترین مشکل اتحادیه شما چیست؟

تامین قطعات. متاسفانه در تامین قطعات و به‌دلیل محدودیت واردات مشکلات زیادی داریم و این امر در یک فرآیند اداری پیچیده و هزارتو و با صرف هزینه و زمان زیادی صورت می‌گیرد. باید تدابیری صورت بگیرد تا قطعات در روند سهل و آسان‌تری در اختیار واحدهای تولیدی و تعمیراتی قرار بگیرد.

  گرانی ارز چه تاثیری گذاشته است؟

صنف ما نیز مانند بسیاری از اصناف دیگر از گرانی ارز متضرر شده است و هر چه نوسان بیشتر در نرخ ارز وجود داشته باشد، در نتیجه در بحث قیمت‌گذاری خدمات و محصولات یک نوع بی نظمی وجود دارد.

  ابزارهای حفاظتی چه اهمیتی دارند؟

ابزارهای حفاظتی مثل دوربین‌های مداربسته می‌تواند به‌عنوان وسایلی برای کاهش جرائم و افزایش امنیت در جامعه مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما متاسفانه نگاه مناسبی نسبت به آنها وجود ندارد.

  منظورتان چیست؟

اغلب به دوربین‌های مداربسته به‌عنوان یک کالای لوکس برای ساختمان‌های مسکونی یا هر مکان دیگری نگریسته می‌شود، در‌حالی‌که همان‌طور که گفتم این کالای الکترونیکی نقش مهمی در افزایش امنیت جامعه و جلوگیری از انواع بزه‌های اجتماعی دارند.