توزیع 80 تن روغن خوراکی به چلوکبابی‌ها

واحدهای صنفی شما با مشکل تامین روغن مواجه نیستند؟

در حال حاضر خیر. البته در ماه‌های گذشته هم واحدهای صنفی و هم مردم با کمبود روغن مواجه بودند اما این مشکل حل شده و اتحادیه مسوول توزیع روغن به واحدهای صنفی شده است. فعلا کمبودی وجود ندارد و به ما هم قول ۸۰ تن روغن داده شده که تا الان ۲۰ تن آن تحویل گرفته شده و توزیع شده است. این روند ادامه دارد تا وقتی که ۸۰ تن را دریافت کنیم.

  روغن با چه قیمتی در اختیار شما قرار می‌گیرد؟

ما هر روغن ۱۵ کیلویی را ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان می‌خریم که می‌شود حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان. بحث اصلی واحدهای صنفی سر قیمت نیست بلکه سر تامین است. اگر روغن واحدهای صنفی خوراک‌‌پز تامین نشود عملا نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. البته نرخ روغن هم باید منطقی باشد و همکاران هم نسبت به نرخ کنونی اعتراضی ندارند.

  ۸۰تن پاسخگوی نیاز واحدهای صنفی شما است؟

اولین بار است که اتحادیه روغن توزیع می‌کند و هنوز آمار دقیقی از نیاز واحدهای صنفی نداریم به همین دلیل تا بعد از توزیع همه ۸۰ تن روغن باید صبر کنیم تا مشخص شود که کمبودی وجود دارد یا نه. البته این موضوع باعث می‌شود که برای سال‌های آینده آمار صحیحی از نیاز واحدهای صنفی خود داشته باشیم.

  با توجه به افزایش قیمت روغن از ابتدای سال، شما هم دست به اصلاح نرخ‌نامه زدید؟

روغن حدود ۳۰ درصد گران شد و قاعدتا این افزایش قیمت هزینه واحدهای صنفی ما را بالا می‌برد. البته افزایش قیمت صیفی‌ها، گوشت و برنج هم تاثیر گذاشته است. نرخ‌نامه معینی تعیین نشده است اما واحدهای صنفی با توجه به قیمت تمام شده خوراکی که می‌پزند نرخ‌گذاری می‌کنند.