حسین نعمتی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید شیر برای دامداران گفت: «تامین خوراک دام تبدیل به مشکل بزرگ دامداران شده؛ چراکه هزینه تامین آن بسیار افزایش یافته است. قیمت کم‌ارزش‌ترین خوراک دام یعنی کلش گندم هر کیلوگرم به ۳ هزار تومان افزایش یافته و در برخی مناطق کشور‌، قیمت آن بالاتر نیز رفته است.» وی در پاسخ به این سوال که دامداران از نهاده‌های دولتی بهره‌مند نمی‌شوند، گفت: «از بین نهاده‌های دولتی جو بیشترین استفاده را در دامداری دارد که سهم دامداران از آن کم است. دولت از سال گذشته در تامین نهاده جو با مشکل روبه‌رو بوده و میزان واردات آن کاهش داشته است.»

نعمتی تصریح کرد: «کاهش واردات جو موجب شده به میزان نیاز، این نهاده مهم در کشور عرضه نشود و با کمبود و گرانی آن مواجه شویم. قیمت هر کیلوگرم جو در بازار ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که ۳ هزار و ۸۰۰ تومان از قیمت مصوب بالاتر است.»

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه دامداران ایران یادآور شد: «آخرین قیمت مصوب تعیین‌شده برای هر کیلوگرم جو‌ وارداتی یک هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. بنابراین افزایش هزینه تولید، قیمت تمام‌شده شیر را بالاتر از قیمت مصوب برده است. درحال‌حاضر قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم شیر بین ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۷ هزار تومان است. این درحالی است که هر کیلوگرم شیر از دامداران ۴هزار و ۷۰۰تومان تا ۴هزار و ۸۰۰تومان خریداری می‌شود.»

وی شرایط را برای دامداران سنتی بدتر توصیف کرد و گفت: «قیمت خرید شیر از دامداران سنتی به مراتب کمتر و زیان آنها در تولید بیشتر است. به همین دلیل دامداران درخواست افزایش قیمت مصوب شیر را داده‌اند.» نعمتی در پایان افزود: «درخواست ما برای افزایش قیمت مصوب شیر مورد قبول قرار گرفته و مسوولان پذیرفته‌اند که باید قیمت مصوب برای جلوگیری از افزایش زیان انباشته دامداران بیشتر شود. انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط دامداران به‌زودی افزایش قیمت مصوب شیر اتفاق بیفتد.»