در گذشته واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰تومانی انجام می‌شد، اما از سال گذشته این ارز برداشته شد و واردکنندگان ملزم شدند با ارز نیمایی واردات لاستیک را انجام دهند. برخی از واردکنندگان از آن زمان که ارز ۴۲۰۰تومانی دریافت کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن را پرداخت نکرده‌اند.

از ابتدای سال۹۹ دولت تصمیم گرفت ارز ترجیحی لاستیک را بردارد و به همین دلیل مشکلاتی ایجاد شد. قیمت لاستیک بر قیمت تمام‌شده هزینه حمل‌ونقل نیز تاثیر گذاشت؛ چراکه قیمت لاستیک ۲۰درصد هزینه حمل را شامل می‌شود.

ادامه این روند باعث شده بازار به هم بخورد. به همین دلیل واردات در سال ۹۹ نسبت به سال۹۸، حدود ۸۰درصد کاهش پیدا کرد و اکنون واردات به مشکل برخورده است.

درحال‌حاضر بخش‌های فرآورده‌های نفتی، مسافری و حمل‌ونقل کالای تجاری با افزایش قیمت لاستیک و کاهش لاستیک مواجه هستند و باید مطالعه‌ای صورت گیرد تا شرایط بهتر شود.

این درحالی است که تولید لاستیک در داخل کشور متاثر از تغییر گروه کالایی تایر با قیمت‌های تحت نظارت و استاندارد‌های لازم درحال انجام است و همه تایر‌های تامین و تولیدشده از طریق سامانه توزیع کالا و با حواله در دسترس ناوگان حمل‌ونقل کشور بوده است.

درحال‌حاضر قیمت یک حلقه لاستیک بسته به نوع برند و کیفیت آن از ۴۰۰هزار تومان آغاز می‌شود و به یک‌میلیون و ۷۵۰هزار تومان می‌رسد. البته لاستیک‌های خارجی بالاتر از این قیمت نیز در بازار وجود دارند که بیشتر مخصوص خودروهای سنگین هستند.