با داشتن اطلاعات و آگاهی، تصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود. سایدبای‌ساید یخچال شیک و مدرنی است.ورودش به بازار در سال‌های پیش در همان ابتدای کار، طرفداران زیادی را به خود جلب کرد.ظاهر متفاوتش و البته امکانات ویژه‌ای که داشت از دلایل مطرح‌شدن و استقبال از آن بود. یخچال‌فریزرهای ساید دو بخش مجزا اما چسبیده به‌هم دارند.یک سمت این وسیله یخچال است و سمت دیگرش هم فریزر؛ اصلا برای همین است که به آن ساید‌بای‌ساید یا پهلوبه‌پهلو گفته می‌شود. سایدبای‌سایدها معمولا در دو رنگ سفید و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شوند.رنگ نقره‌ای یا در اصطلاح سیلوِر کمی از نوع سفید گران‌تر است.

 مزایای یخچال ساید بای ساید

پرفروش‌ترین یخچال‌های سایدبای‌ساید مزایای فنی زیادی دارند.در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

این یخچال مجهز به سیستمی موسوم به سوپرکول است که به نظر از ضروریات هر یخچال مدرنی به‌حساب می‌آید.این ویژگی باعث می‌شود که گذاشتن غذای گرم در یخچال ممکن و شدنی باشد.چون وقتی غذای گرم وارد یخچال می‌شود، دمای بالای آن روی دمای یخچال اثر نمی‌گذارد.در واقع، به‌مدد این ویژگی دما به حالت اولیه و قبل از ورود غذا برمی‌گردد. بخشی در یخچال‌های ساید تعبیه شده که نامش وکیوم فرش (vacuum fresh) است.با گذاشتن مواد غذایی حساس در این بخش می‌توانید عمرشان را طولانی کنید و باعث شوید که تازه و خوش‌طعم باقی بمانند. سایدها مجهز به فیلترهای مختلفی هستند که اجازه نمی‌دهند هیچ بویی در یخچال باقی بماند.در واقع، فیلترهای مدرن و متنوع موجود در یخچال‌فریزر ساید باعث می‌شود که هم‌زیستی مواد غذایی رنگارنگ در آن مسالمت‌آمیز و بدون بو باشد.

یخچال‌فریزرهای ساید آب‌سردکن و یخ‌ساز هم دارند.در بعضی از مدل‌ها برای دریافت آب از یخچال، شیلنگی به شیر آب شهری وصل می‌شود و در بعضی مدل‌ها محفظه‌ای درون یخچال تعبیه می‌شود.

پنل‌های کنترلی در این یخچال‌ها وجود دارد که امکان استفاده از گزینه‌های مختلفی مانند قفل کودک، تنظیم دمای داخلی و آب‌سردکن و… را فراهم می‌کند. این وسیله سیستم خنک‌کننده هوا هم دارد که تنظیم دما و رطوبت را به دست می‌گیرد و اوضاع هوای داخل یخچال را متعادل نگه می‌دارد. سیستم جریان هوای چندگانه‌ای در این محصول باعث می‌شود که هوا در تمام بخش‌های یخچال و فریزر به‌صورت یکنواخت به گردش دربیاید.

 معایب ساید بای ساید

در مقایسه مزایا و معایب یخچال فریزر ساید و دو قلو باید به نکات زیر هم دقت کنید.سایدها مشکلات و معایبی دارند که باید قبل از خرید به آنها دقت کنید. وزن سایدبای‌ساید کمی زیاد است و حالت به‌هم چسبیده‌ بودن این وسیله کمی حمل‌ونقلش را دشوار می‌کند.ضمن اینکه جای زیادی می‌گیرند و اگر فضای کافی نداشته باشید، برای قراردادن آنها در منزل و آشپزخانه کمی به دردسر می‌افتید.

یخچال‌فریزر ساید‌بای‌ساید در برخی مدل‌ها مجهز به فیلترهای تصفیه آبی است که باید هر شش ماه یک‌بار عوض شوند.این موضوع هزینه‌هایی به خریدار این نوع یخچال فریزر تحمیل خواهد کرد.

 دوقلو، همچنان جذاب

با وجود محبوبیت روزافزون یخچال فریزر ساید، یخچال‌فریزرهای دوقلو هم گزینه دیگری هستند که همچنان برای بخشی از مردم جذابیت دارند.در نگاه اول، اگر چندان با محصولات بازار آشنا نباشید، شاید تفاوت میان ساید و دوقلو را متوجه نشوید اما واقعیت این است که تفاوت‌های آشکاری با هم دارند.برای مثال، دوقلوها برخلاف ساید کاملا از هم جدا هستند؛ یعنی بخش یخچال و فریزر اصلا به هم چسبیده نیست و هریک دو واحد مجزا به‌حساب می‌آیند. قیمت یخچال‌فریزرهای دوقلو از ساید کمی کمتر است.بنابراین، اگر حساسیت نسبت به قیمت دارید و به‌دنبال خرید ارزان‌تر هستید، این نکته را در ذهن داشته باشید. جدابودن دو بخش یخچال و فریزر در این محصول باعث می‌شود که آزادی عمل زیادی برای قراردادن آنها در منزل داشته باشید.ضمن اینکه حمل‌ونقلشان هم ساده‌تر و راحت‌تر خواهد بود. فریزر دوقلوها نسبت به سایدبای‌ساید فضای بازتر و بزرگ‌تری دارد.بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه فریزرتان پُر است و به جای زیادی برای قراردادن مواد فریزری نیاز دارید، شاید بهتر باشد که به‌سراغ دوقلوها بروید. هر بخش از دوقلوها موتور جداگانه‌ای دارد.یخچال موتور خودش را دارد و فریزر هم موتور خودش را.بنابراین، همین موضوع به دوام این مجموعه دوتایی کمک بیشتری می‌کند. با گران‌ترشدن انرژی، یکی از دغدغه‌های مصرف‌کننده‌هایی مثل ما و شما میزان مصرف وسایل برقی است.از آنجایی که دوقلوها دارای دو موتور مجزا برای هر بخش یخچال و فریزرشان هستند، مصرف برقشان نسبت به یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید کمی بیشتر است. اگر دوست دارید که به‌طور مجتمع، یخچال را کنار فریزر نگه دارید اما فضای اندکی در اختیارتان است، باید دور این مدل از یخچال‌وفریزرها را خط بکشید. بعضی از کسانی که یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید خریده‌اند از کم بودن فضا نسبت به فریزر دوقلو ناراضی بوده‌اند.آنها می‌گویند که فضای فریزری دوقلوها خیلی بیشتر از ساید است.البته برند با برند فرق دارد و بعضی از برندهای ساید، فضای فریزری بزرگی دارند که البته آن‌هم حالت گود دارد و دسترسی به مواد در فریزر کمی سخت می‌شود. کسانی که خانه کوچک و فضای محدود داشته‌اند هم از دوقلوها راضی‌تر بوده‌اند.چون امکان تفکیک یخچال از فریزر دارند و می‌توانند هریک را در بخشی از منزل بگذارند.

منبع: درجه