به عنوان مثال یک بسته پوشک ٢۴ عددی سایز ۶ با تاریخ تولید تیر و قیمت ٧٢ هزار تومان حالا با نرخ ۱٢۰ تا ۱٣٢ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. بماند که در بخش دیگر این بازار، از پوشک پمپرز ۴۰۰ هزار تومانی تا پریمای ۴۴۰ تومانی و پوشک بارلی ۴‌عددی ۵٣۰ هزار تومانی هم می‌توان پیدا کرد!

در عین حال پوشک‌های تولیدی فعلی نیز با همان نرخ‌های بالای یک ماه پیش عرضه می‌شوند و بازار این محصولات در انتظار اصلاح قیمت ها قرار دارد.  یکی از دلایلی که در این مواقع درباره افزایش قیمت اقلام اساسی اعلام می‌شود بالا بودن نرخ مواد اولیه است. یکی از این مواد، پودر جاذب است که در لایه میانی پوشک استفاده می‌شود.  سوپرجاذب‌هایی که در تهیه پوشک بچه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اتفاقا دلیل افزایش قیمت پوشک نیز ناشی از افزایش قیمت مشتقات پروپیلن مثل سوپرجاذب‌ها است.

 در تولید پوشک نوعی افزودنی، مورد نیاز صنایع تولیدکننده است که این افزودنی جاذب رطوبت بوده و هم اکنون نیاز کشور به این افزودنی از طریق واردات تامین می‌شود. از طرفی طبق گزارش خبرگزاری فارس، واردات این افزودنی در ماه‌های اخیر بسیار سخت شده و قیمت این ماده افزایش یافته است. در نتیجه با افزایش قیمت افزودنی اکسید کلسیم، قیمت سوپرجاذب‌ها یا SAP افزایش می‌یابد و در نهایت قیمت پوشک نیز به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.