2 copy

انتخاب یک سینک مناسب می‌تواند طول عمر، زیبایی و پاکیزگی آشپزخانه را برای مدتی طولانی تضمین کند. به گزارش هوگونیک، سینک‌ها ازنظر نوع نصب به سینک توکار و سینک روکار تقسیم می‌شوند. علاوه بر این دو مدل، چند سالی هست که سینک‌های زیرکار یا زیر کورین هم وارد بازار شده‌اند.

سینک ظرفشویی از نظر جنس می‌تواند آهنی، چینی (سفالی)، از جنس آلیاژ برنج، فایبرگلاس، استیل، گرانیتی، شیشه‌ای، کورین، مسی و سنگ طبیعی یا زینتی باشد. جنس سینک‌ها از این نظر مهم است که ارتباط مستقیمی با نحوه نظافت آن دارد و برای بهداشت و سلامت خانواده اهمیت ویژه‌ای دارد.

خوشبختانه در سال‌های اخیر با رواج سینک‌های استیل کارخانه‌ای، ضخامت و به تبع وزن و قیمت آنها نسبت به سینک‌های استیل دست‌ساز به‌شدت کاهش یافته است؛ اما مشکلی که تمام سینک‌های استیل دارند، پس از مدتی خط و خش‌های ریزی روی سینک شما خواهد افتاد که محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها خواهد بود. همین الان اگر سینک استیل دارید با چراغ قوه تلفن همراه خود روی سطح سینک نور بیندازید تا متوجه شوید. یکی دیگر از معایبی که می‌توان در سینک‌های استیل مشاهده کرد این است که شما عملا حق انتخابی در رنگ نخواهید داشت.

این عیب بزرگ باعث شد تا کم کم سر و کله سینک‌های با مواد اولیه متفاوت به‌ویژه سینک‌های گرانیتی پیدا شود. از مزیت‌های سینک گرانیتی می‌توان به مقاومت بالا در مقابل اجسام نوک‌تیز، آنتی باکتریال بودن، قیمت مناسب و باقی نماندن لک آب بر روی سینک اشاره کرد.

   متر به دست شوید

برای اینکه بتوانید یک سینک مناسب انتخاب کنید ابتدا باید ابعاد محل قرارگیری سینک خود را بدانید زیرا سینک‌ها از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوتند و اگر به ابعاد محل قرارگیری سینک توجه نکنید برای نصب آن با مشکل مواجه می‌شوید.نکته دیگر اینکه سینک‌ها ازنظر تعداد لگن و نوع آرایش آن با یکدیگر متفاوتند همچنین در میزان عمق لگن نیز متنوع هستند. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد محل قرارگیری لوله‌های فاضلاب است.

اندازه سینک آشپزخانه رابطه مستقیمی با فضای موجود در آشپزخانه دارد. خوشبختانه سینک‌های ظرفشویی در اندازه‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و در این زمینه جای هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد. با مشخص کردن دقیق فضا و مکان مورد نیاز می‌توانید درباره شکل و اندازه سینک و همچنین دو‌لگنه یا تک‌لگنه و حتی سه‌لگنه بودن آن تصمیم‌گیری کنید.

نکته قابل توجه هنگام نصب، مناسب بودن محل قرار‌گیری سینک در کانتر آشپزخانه است به‌طوری که فضای کافی برای نصب در فضای زیر و کناره‌ها را داشته باشد. معمولا سینک‌های آشپزخانه را به چهارصورت نصب می‌کنند مانند نمونه‌های مدولار و توکار، اما پراستفاده‌ترین نوع همان مدلی است که سینک همراه با سینی است و به‌نوعی روکار محسوب می‌شود.

   زیبایی آشپزخانه با سینک مناسب

جنبه زیبایی سینک نیز موضوع مهمی است. سعی کنید سینکی را انتخاب کنید که با استایل و دیزاین آشپزخانه هارمونی داشته و از لحاظ کارآیی، سودمند نیز باشد. موادی که در ساخت سینک‌ها استفاده می‌شود معمولا از استیل ضد زنگ، چدن، سرامیک، مس، گرانیت، آکریلیک و … هستند که هر کدام صرف‌نظر از ویژگی‌های فنی و بهداشتی و قیمتی، نقش زیباشناسانه خاص خودش را دارد.  به خاطر داشتن رنگ‌های جذاب و طراحی‌های مدرن و زیبای این سینک‌ها، طراحان دکوراسیون داخلی تمایل بیشتری به استفاده از سینک گرانیتی در طرح‌های خود دارند.

   از کجا بخریم؟

هر چند این روزها فروشگاه‌های اینترنتی متعددی در زمینه فروش آنلاین سینک وجود دارند، ولی ممکن است بخواهید مقایسه را با مشاهده دقیق‌تر سینک‌ها در یک مغازه واقعی به نتیجه برسانید. خیابان بنی هاشم، فرجام، خیابان سهروردی و باغ فیض از جمله مکان‌هایی است که تراکم فروشگاه‌های عرضه‌کننده سینک ظرفشویی در آنها بیشتر است و شاید بتوان آنها را به عنوان بورس خرید سینک ظرفشویی معرفی کرد.