اما انواع خشکبار و آجیل نیز که مورد مصرف آن در کشور زیاد است تا اندازه‌ای از این خشکسالی ضربه دیده است. مصطفی احمدی یکی از مسوولان نظارت و توزیع بازار خشکبار تهران در این خصوص به سایت بازار گفت: «در دو سال اخیر بارش‌ها بسیار کم بوده و در حال حاضر هم که در آبان ماه قرار داریم میزان بارندگی‌ها کم بوده، بنابراین بر رشد محصولات و فراوانی آنها در بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت.»

وی ادامه داد: «این کمبود می‌توانست در شرایط باز شدن و سهولت ثبت سفارش‌ها جبران شود. بنابراین برای واردات خشکبار و آجیل هم بنا به شرایط باید در ثبت سفارش آن تجدیدنظر شود و کمبود این محصولات با واردات جبران شود، تا به این صورت از گران‌تر شدن و کمبود آن برای مصرف‌کننده جلوگیری شود. اما متاسفانه بستن ثبت سفارش‌ها برای این محصولات مورد نیاز در کشور که هر یک خاصیت دارویی برای سلامتی دارد به گران‌تر شدن و کمبود آن کمک می‌کند.»

احمدی در ادامه گفت: «در تابستان خرید خشکبار و آجیل کم می‌شود؛ اما با نزدیک شدن به شب چله و اعیاد تقاضا برای خرید آن افزایش می‌یابد؛ اما قدرت خرید کمتر شده و کاهش مراجعه مشتریان به واحدهای صنفی خود حاکی از این جریان است. استقبال از خرید آجیل کم و افزایش قیمت زیاد شده و این عامل رکود در خرید را ایجاد می‌کند.»

در ادامه قیمت جدید انواع آجیل و خشکبار را ملاحظه می‌کنید: آجیل ساده ۱۳۷.۰۰۰، آجیل پذیرایی ۲۹۸.۴۰۰، آجیل مغز خام ۴۱۰.۰۰۰، آجیل مغز سفارشی ۴۳۵.۳۰۰، پسته احمد آقایی لوکس خام ۳۱۷.۰۰۰، پسته اکبری دستچین ۳۴۷.۰۰۰، انجیر خشک ۱۲۱.۰۰۰، برگ زرد آلو ممتاز (زرین) ۷۲.۰۰۰، برگ قیسی سکه‌ای ۱۱۸.۰۰۰، پودر نارگیل ۸۵.۰۰۰، سنجد ۵۲.۰۰۰، عناب ۵۷.۰۰۰، کشمش پلویی (خرمایی و سیاه) ۳۴.۰۰۰ و کنجد خام سفید هر کیلو ۵۷.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.