این معاونت با انتشار جدولی، قیمت رسمی ۵۴ قلم روغن‌‌خوراکی را اعلام کرد که قیمت تعدادی از آنها به این شرح است: روغن مایع سرخ‌کردنی ویژه (کم‌جذب) ۸۱۰ گرمی ۱۳۰ هزار ریال، روغن مایع سرخ کردنی ویژه (کم‌جذب) ۱۳۵۰ گرمی ۲۱۶ هزار ریال، روغن مایع سرخ‌کردنی ویژه (کم‌جذب) ۱۶۲۰ گرمی ۲۵۸ هزار ریال،  روغن مایع سرخ کردنی بدون پالم (شفاف) ۸۱۰ گرمی ۱۴۳ هزار ریال، روغن مایع سرخ‌کردنی بدون پالم (شفاف) ۹۰۰ گرمی ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ ریال و روغن مایع سرخ کردنی بدون پالم (شفاف) ۱۳۵۰ گرمی ۲۳۹ هزار ریال باید در بازار فروخته شود.

ما به صورت کلی وارد‌کننده بخشی از مواد اولیه تولید روغن‌های خوراکی هستیم و همین موضوع باعث شده تا نوسان‌های ارزی اثرات زیادی بر قیمت تمام شده آنها داشته باشد. اما سوالی که برای بسیاری ایجاد شده این است که چرا ما درتولید روغن خودکفا نیستیم.

مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: «خوداتکایی درباره دانه‌های روغنی از طریق سیاست‌های تشویقی، قیمت تضمینی مناسب و حمایت نهاده ارزان‌قیمت دنبال می‌شود.» او افزایش تکنولوژی برای استفاده از بذرها و کودهای جدید، بالابردن بهره‌وری و اعمال سیاست‌های تشویقی را راهی برای توسعه کشت دانه‌های روغنی برشمرد و گفت: «خوداتکایی دانه‌های روغنی نیازمند همراهی کامل دولت است و بخش کشاورزی با تصمیم و سیاست یک وزیر نمی‌تواند به چشم‌اندازها و برنامه دست پیدا کند. با توجه به محدودیت منابع آبی باید به این مساله توجه کرد که سیاست‌های حمایتی را در راستای افزایش بهره‌وری و عملکرد در واحد سطح انجام داد تا به خوداتکایی نسبی ۵۵ تا ۶۰ درصدی دست یابیم.»

کارشناسان این حوزه معتقد هستند قیمت‌گذاری مناسب دانه‌های روغنی یکی از سیاست‌های حمایتی دولت است اما این به تنهایی کافی نیست.