خرید و انتخاب کفپوش ایرانی یا خارجی یکی از سوالاتی است که قبل از خرید به ذهن مصرف‌کننده می‌رسد. فعالان این بازار و کارشناسان اما در پاسخ می‌گویند مشتریان باید ابتدا اولویت‌های خود را از خرید کفپوش مشخص کرده و به این فکر کنند که دقیقا از کفپوش چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند. اغلب مشتریان یک سوال مشترک در ذهن دارند که کدام گزینه برای من مناسب‌تر است؟ خریدار باید به این فکر کند که دقیقا از یک کفپوش چه می‌خواهد و چه انتظاراتی دارد. در ادامه برخی از نکاتی  را که باید به آنها دقت کنیم تا بتوانیم بین کفپوش ایرانی و کفپوش خارجی بهترین را انتخاب کنیم می‌خوانید.

    مقایسه قیمت کفپوش

مشخصا مانند همه محصولات وارداتی دیگر، قیمت کفپوش خارجی در ایران بالاتر از محصولات داخلی است. در مقابل کیفیت و استانداردهایی که کفپوش‌های خارجی ارائه می‌کنند، قابل مقایسه با نمونه‌های داخلی نیست. این روزها در بازار ایران چند نمونه از بهترین برندهای کفپوش دنیا فعالیت می‌کنند و محصولات خود را مستقیم از طریق نمایندگی‌های مجازشان در ایران عرضه می‌کنند. به عنوان مثال هنگام خرید موکت باید به قیمت موکت به عنوان یک گزینه مهم فکر کرد. آیا پرداخت این مبلغ در سقف بودجه شما هست یا خیر؟ اگر جواب شما به این سوال بله است، کمی صبر کنید و به گزینه‌های دیگر هم فکر کنید.

   کاربری کفپوش

کاربری هر کفپوش می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد در تصمیم‌گیری شما باشد. فرض کنید برای خرید چمن مصنوعی مراجعه کرده‌اید، این مهم است که این چمن را برای تراس و گلخانه می‌خواهید یا قصد دارید یک زمین فوتبال حرفه‌ای داشته باشید. متناسب با هر کاربری، کیفیت و ویژگی‌های کفپوش متغیر خواهد بود. اگر برای انبار خانه خود به دنبال موکت می‌گردید نمونه‌های خوبی از موکت نمدی ایرانی موجود است که نیازی نیست بهای گزافی برای آنها بپردازید و کار شما را به خوبی راه می‌اندازند، اما اگر بنا دارید دفتر کار لوکس خود را موکت کنید، دیگر نباید از قیمت موکت اداری گریزان باشید و انتخاب یک موکت تایل خارجی زیبا، برازنده دفتر شما خواهد بود. بدون توجه به کاربری و پیش‌نیازهای آن، تردید نکنید که یک انتخاب اشتباه خواهید داشت. قیمت موکت خارجی بالاست اما این یک سرمایه‌گذاری است.

   دوام  و کیفیت

همواره به یاد داشته باشید که دوام و کیفیت را فدای هزینه نکنید چرا که پرداخت هزینه بالاتر برای خرید محصول با‌کیفیت‌تر، به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در طی سالیان پیش رو، نیازی به تخصیص هزینه برای تعویض کفپوش یا خرید مجدد آن نخواهد بود. با این حال گروهی از مشتریان تمایل چندانی به خرید محصولات با طول عمر بالاتر ندارند، به عنوان مثال برخی از مستاجرها ترجیح می‌دهند برای ملک اجاره‌ای کفپوش با قیمت مناسب‌تر خریداری کنند و اینکه این کفپوش چند سال دوام خواهد داشت برایشان مساله مهمی نیست.

   شرط  اولویت کفپوش  خارجی

با توجه به موارد گفته شده در بالا، می‌دانیم که شناخت کامل از شرایط می‌تواند در تصمیم‌گیری کمک بزرگی بکند. خبر خوب اینکه در حال حاضر در بازار ایران کفپوش‌های ساخت ایران با کیفیت بسیار خوب و قابل قبول به وفور یافت می‌شوند. ما در زمینه تولید موکت برندهای خوب داخلی را داریم که با تجربه سال‌ها تولید موکت و همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، محصولاتی عالی با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند. همچنین در زمینه تولید انواع کفپوش چوبی، پی‌وی‌سی و لمینت نمونه‌های خوب ایرانی را می‌توان خریداری کرد. کفپوش‌های ورزشی بسیار قابل توجه نیز در ایران تولید می‌شوند به ویژه کفپوش گرانولی که با هر محدوده بودجه می‌توانید خریداری کنید. با تمامی این اوصاف، در چه صورت نیاز است که به سراغ خرید کفپوش خارجی برویم؟ اگر قیمت موکت خارجی برای شما مساله مهمی نباشد، انتخاب موکت خارجی برای محیط‌های پرتردد می‌تواند یک ضرورت باشد. قیمت موکت اداری خارجی بالاست اما به میزان قابل توجهی می‌تواند به محیط کاری شما پرستیژ و آرامش ببخشد. موکت تایل‌های خارجی در برابر تردد مقاومت قابل توجهی دارند و می‌توانند تا سال‌ها زیبایی و کیفیت اولیه خود را حفظ کنند، پس اگر برای یک محیط شلوغ به دنبال خرید موکت هستید، گزینه‌های خارجی را در اولویت قرار دهید. همچنین در بسیاری از موارد، کفپوش‌های ورزشی خارجی از نمونه‌های داخلی پیشی می‌گیرند. برای خرید چمن مصنوعی برای یک زمین فوتبال، حتما اول سراغ برندهای مطرح اروپایی بروید. این چمن‌ها به راستی متفاوت و فوق‌العاده هستند و تردید نکنید که ارزش هزینه‌ای  را که برایشان می‌پردازید، دارند.

   قیمت انواع کفپوش

در ادامه قیمت انواع کفپوش در بازار را که از سایت‌های دیجی کالا و ایمالز به دست آمده ملاحظه می‌کنید: موکت ماهور ظریف مصور هر متر ۳۲.۰۰۰، پالاز موکت طرح شبنم هر متر ۱۳۱.۰۰۰، موکت پارس طرح پاسارگاد ۳۹.۰۰۰، موکت پارس طرح کبریتی ۳۶.۵۰۰، موکت قالینو طرح نگین ۳۰.۰۰۰، پارکت لمینت آرتا مدل (۷۶۵) ۱۹۵.۰۰۰، کفپوش پی‌وی‌سی پلیژن مدل (AK۷۲۲۰-۳) ۱۲۵.۰۰۰، پارکت لمینت ایزوفام ۲۲۸.۰۰۰، پارکت لمینت گردویی (مدل ۸۰۲۹) ۵۸۶.۰۰۰، پارکت لمینت آرتنز مدل آمالفی (کد ۴۵۱) ۶۰۰.۰۰۰ و کفپوش‌های چوبی از متری ۱۷۰.۰۰۰ تا ۷۵۰.۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.