Untitled-1 copy

به گزارش سایت به‌نظر، خلق حس هماهنگی اجزای آشپزخانه، یک هنر است؛ اما این اجزا فقط وسایل برقی، سرویس چاقو آشپزخانه یا ظرف و ظروفی نیستند که جای بیشتری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند. حوله و دستمال آشپزخانه هم می‌توانند از همان قطعات گمشده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای باشند که علاوه‌بر بهداشت آشپزخانه کار آشپزی را برای آشپز ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و شیرین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر می‌کنند.  اگر اهل پخت و پز باشید بهتر از هرکسی با لزوم بهداشت و خشک‌کردن دائمی محیط آشپزخانه برای جلوگیری از رشد عوامل بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زا و فساد آشنا هستید. مهم‌ترین کاربرد دستمال و حوله خشک‌کردن رطوبت سطحی ظروف بعد از شست‌وشو است، با این‌حال از دستمال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جادویی آشپزخانه برای امور متنوعی استفاده می‌شود. جنس حوله و دستمال مخصوص آشپزخانه با دستمال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معمولی فرق دارد. دستمال و حوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به‌صورت یکبار مصرف و چندبار مصرف تولید می‌شوند و تنوع زیادی دارند. احتمالا قبل از خرید این وسیله کاربردی بخواهید با کاربردهای متنوع دستمال در محیط آشپزخانه آشنا شوید. حوله‌هایی که از جنس کتان 100‌درصد خالص تولید شده‌اند، آبگیری بیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری دارند. نانو جذب آب بیشتری نسبت به الیاف طبیعی دارد و از بافت لطیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری برخوردار است. دستمال‌های میکروفایبر ترکیبی از الیاف پلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌استر و پلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمید هستند که بدون ایجاد خط و خش و با بالاترین میزان جذب رطوبت به تمیزکاری سطوح کمک می‌کنند. از این دستمال‌ها حتی بدون استفاده از شوینده هم می‌توان استفاده کرد و الیاف نرم و لطیف آن، رد رطوبت روی سطوح به‌جا نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد. همچنین حوله‌هایی که به‌صورت آویز طراحی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، گزینه مناسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تری برای آشپزخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نقلی و کوچک زندگی آپارتمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشینی هستند.

هزار و یک کاربرد دستمال و حوله در آشپزخانه

آشپزخانه محل پر رفت و آمدی است و زندگی در جای‌جای این بخش از منزل جریان دارد، بنابراین طبیعی است اگر حوادث مختلفی در آن رخ دهد و با توجه به شست‌وشوی دائمی برای خشک‌کردن محیط آشپزخانه به ‌دستمال یا حوله نیاز داشته باشیم.

مایعات و مواد غذایی

روی کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، داخل یخچال، داخل مایکروویو و روی سطح اجاق گاز ممکن است با مقادیر مختلفی از مایعات و غذاها آلوده شود. هیچ‌چیز به اندازه دستمال باکیفیت نمی‌تواند رطوبت و چربی سطوح را پاکسازی کند، بنابراین برای هر آشپزخانه به یک دستمال نسبتا ضخیم، نرم و باکیفیت نیاز داریم تا به سادگی سطوح را با استفاده از آن تمیز کنیم.

خشک‌کردن ظروف آشپزخانه

وقتی که به‌صورت دستی ظرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را شست‌وشو می‌دهید برای جلوگیری از لکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار‌شدن ظروف شفاف بهتر است بلافاصله آنها را خشک‌کنید. یکی دیگر از کاربردهای دستمال و حوله آشپزخانه خشک‌کردن ظروف است، بنابراین بهتر است دستمال جذب آب خوبی داشته باشد و بعد از تماس با رطوبت جمع و فشرده نشود.

تمیزکردن دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حین پخت و پز

ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین راه برای پاک‌کردن دست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بین پخت و پز و بدون نیاز به شست‌وشو استفاده از انواع حوله و دستمال آشپزخانه است. لازم است حوله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که برای پاک کردن دست استفاده می‌شود، با حوله خشک کردن ظروف متفاوت باشد.

جابه‌جایی ظروف داغ

یکی دیگر از کاربردهای رایج دستمال آشپزخانه جابه‌جا کردن ظروف داغ است، بنابراین ضخامت و بافت دستمال یا حوله باید استاندارد باشد تا از انتقال حرارت جلوگیری شود.

پاک‌کردن سطوح

از دستمال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آشپزخانه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان برای پاک‌‌کردن سایر سطوح منزل هم استفاده کرد. بعد از هر بار استفاده لازم است دستمال به‌خوبی شسته و سپس به محیط آشپزخانه منتقل شود. هنگام شست‌وشو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از مایع نرم کننده حوله نیز استفاده کنید.

خشک‌کردن سینک

سینک آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه بوده و معمولا با حجم زیادی رطوبت در تماس است. گاهی از سینک برای شست‌وشوی مواد غذایی نظیر گوشت و پروتئین استفاده می‌شود، بنابراین بهتر است داخل سینک را هر بار با دستمال یا حوله تمیز و ضخیم خشک و پاک کنید.

آشنایی با انواع دستمال و حوله مخصوص آشپزخانه

دستمالی که برای آشپزخانه استفاده می‌شود باید تار و پود مقاوم و ضخامت متوسطی داشته باشد. در خارج از کشور اسامی مختلفی به انواع دستمال و با توجه به ابعاد هریک اطلاق می‌شود. برخی از دستمال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با طرح مربع و ویژه پذیرایی از مهمانان با چای تولید می‌شوند. برخی هم به حوله سرآشپز معروف هستند و با طول بلندی که دارند روی پیشبند آویزان می‌شوند.