وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما از گردش آزاد اطلاعات استقبال می‌کنیم و در این زمینه نیز دولت با دادستانی تعامل دارد، افزود: با پخش شایعات در کانال‌های ضدانقلاب، برخی مردم فکر می‌کنند که مجموعه‌های نظام با یکدیگر درگیر هستند و این اصلا به نفع امنیت عمومی کشور نیست به همین دلیل ما با جدیت در حال پیگیری هستیم تا کانال‌های مخالف نظام از دسترس خارج شود. وی ادامه داد: البته دولت موافق فیلترینگ کانال‌های سیاسی نیست و خط کانال‌های ضدانقلاب با کانال‌های سیاسی کاملا متفاوت است.

به‌طور کل می‌گوییم دولت اجازه محدودیت در فضای سیاسی را نمی‌دهد و ما موافق محدودیت در فضای مجازی کشور نیستیم.  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد معضل پیامک‌های تبلیغاتی و نارضایتی مردم افزود: این مشکل مربوط به این است که بی‌ضابطه و بدون حساب و کتاب و با محتوای نامناسب و حتی در ساعات نامناسب، اجازه دادیم پیامک‌های تبلیغاتی به مردم ارسال شود؛ این مساله باعث نارضایتی مردم شده است. بر این اساس شورای عالی فضای مجازی نیز ورود کرد و مصوبه‌ای را برای محدودسازی این پیامک‌ها به وجود آورد. اما باید توجه داشت که برخی کسب و کارهای نوپا از طریق پیامک‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کنند که نباید آنها را از این امکان محروم کرد.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر فعالیت یک شرکت جدید تاکسی‌یاب از روسیه در ایران با نام «ماکسیم» گفت: من نیز این موضوع را شنیده‌ام و از معاون دولت و امور مجلس وزارت ارتباطات خواسته‌ام که این موضوع را پیگیری کند. از آنجا که هم‌اکنون بخش خصوصی سرمایه‌گذار در عرصه تاکسی‌یاب‌های اینترنتی در کشور وجود دارد و نخبگان بسیاری در این بخش فعال هستند و نیز ظرفیت بازار برای این فعالیت وجود دارد، قطعا واگذاری بخشی از این خدمات به یک کشور دیگر، صلاح و مناسب سیاست‌های کشور نیست.