در آپدیت جدید آرایش منوی ایکس‌باکس وان دوباره به حالت افقی درآمده است و کاربران با فشردن جهت‌های راست و چپ دسته می‌توانند گزینه‌های مختلف منو را مشاهده کنند. کارآیی منو تقریبا مشابه آپدیت‌های قبلی است اما تفاوت اصلی آن افزایش قابل توجه سرعت انتخاب گزینه‌های مختلف منو نسبت به گذشته است که کار را برای کاربران تا حد زیادی راحت‌تر می‌کند. با اینکه دسترسی به بخش‌های مختلف از جمله بازی‌ها و برنامه‌ها سریع‌تر از گذشته شده است اما انتخاب تب Friends که پیش‌نمایشی از آواتارهای آنلاین را نشان می‌دهد، هنوز کمی کند است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بخش کاربر باید یک قدم بیشتر جلو برود.

اکثر بخش‌های آپدیت جدید طوری طراحی شده‌اند که کاربر برای دسترسی به گزینه‌های مورد نظر مجبور به انتخاب گزینه‌های بیشتری خواهد شد اما سرعت انتخاب گزینه‌ها و حرکت در بخش‌های مختلف منو آنقدر بالا رفته که انتخاب گزینه‌های بیشتر خیلی به‌چشم نمی‌آید. ضمنا رابط کاربری صفحه هوم ایکس‌باکس وان هم دچار تغییراتی شده و نمونه‌های خوبی از تاثیرات طراحی یکپارچه جدید مایکروسافت در این آپدیت مشاهده می‌شود. مایکروسافت قصد دارد از یک طراحی یکپارچه (Fluent Design) در تمامی محصولات خود استفاده کند. پین کردن دوستان، بازی‌ها و برنامه‌های موردعلاقه هم از دیگر ویژگی‌های آپدیت جدید هستند. علاوه‌بر این مایکروسافت از یک تم و داشبورد جدید هم رونمایی کرده. بنابراین اگر شما هم از طرفداران رابط کاربری ایکس‌باکس ۳۶۰ هستید، این تم جدید برخی از ویژگی‌های قدیمی را برایتان به‌ ارمغان خواهد آورد. ضمنا زمانی که کنسول بیکار باشد، رابط کاربری نوتیفیکیشن‌ها را برایتان اعلام خواهد کرد.

آپدیت جدید مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان شامل ویژگی‌های بسیار متعددی می‌شود. از دیگر تغییراتی که در آپدیت جدید شاهد آن خواهید بود این است که با استفاده از شبکه خانگی می‌توانید بازی‌ها را در یک کنسول دیگر کپی کنید. ضمنا امکان دانلود محتوای برخی از بازی‌ها با کیفیت ۴K هم در آپدیت جدید وجود خواهد داشت. آپدیت جدید رابط کاربری و داشبورد ایکس باکس وان از امروز برای تمامی کاربران سراسر دنیا قابل دانلود است.