حالا به نظر می‌رسد HTC U۱۱ قرار است اولین گوشی این سازنده باشد که به اوریو ارتقا می‌یابد. LIabTooFeR، فاش‌کننده معروف، روز گذشته در حساب شخصی توییترش اعلام کرد آماده‌سازی فایل تازه‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید HTC در آخرین مراحل خود به سر می‌برد. او همچنین مدعی شد کمپانی تایوانی مذکور احتمالا از ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر حتما اندروید ۸.۰ اوریو را برای گوشی‌های U۱۱ منتشر خواهد کرد. کمپانی HTC پیش‌تر اعلام کرده بود که به‌روزرسانی اندروید اوریو برای U۱۱ در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود اما هنوز این خبر تازه منتشر شده را مورد تایید قرار نداده است. از طرفی فاش‌کننده مذکور از اعتبار خوبی در فضای مجازی برخوردار است و اغلب خبرهایش صحت دارند؛ به همین خاطر ادعای تازه‌اش از سوی بسیاری از کاربران و کارشناسان حوزه موبایل مورد تایید قرار گرفته است. گوشی HTC U۱۱ ماه ژوئن رسما در هند معرفی شد.

اجازه دهید برای یادآوری کوتاه خاطرنشان کنیم که کناره‌های فریم آن از ویژگی Edge Sense بهره می‌برند و کاربران را قادر می‌سازند عملکردهای موردنظرشان را تنها با فشردن این لبه‌ها اجرا کنند. گوشی مذکور صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی LCD اچ‌دی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ دارد و روکش Corning Gorilla Glass هم برای محافظت بیشتر روی آن قرار گرفته است. HTC U۱۱ از پردازنده توانمند کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با CPU  ۸ هسته‌ای و قدرت فرکانس حداکثر ۴۵/ ۲ گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیکی‌اش Adreno ۵۴۰ است.

این گوشی به جایگاه سیم‌کارت دوگانه هیبریدی، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کارت حافظه جانبی microSD تا ۲ ترابایت ارتقا می‌یابد. سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه ۷.۱.۱ و رابط کاربری اختصاصی HTC Sense به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی مذکور نصب شده‌اند و با دریافت گواهیIP۶۷ در مقابل نفوذ آب و گردوخاک هم مقاوم است. گوشی مذکور از حسگر اثرانگشت در پنل پشت، بلوتوث نسخه ۴.۲، NFC و پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند و به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری با جریان ۱/ ۳ آمپر مجهز شده است. این باتری به کمک تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه ۳.۰ قادر است سطح شارژ را در عرض ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد برساند.

گوشی U۱۱ به دوربین اصلی با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی

 UltraPixel ۳ در پنل پشتی مجهز شده است و فلش LED دوگانه هم آن را همراهی می‌کند. دیافراگم این دوربین معادل ۷/ ۱ است و از ویژگی‌های OIS، فوکوس خودکار بسیار سریع، فیلمبرداری با کیفیت ۴K و ضبط صدای سه‌بعدی، ثبت تصاویر با فرمت خام، ضبط استریویی با وضوح فوق‌العاده و فیلم‌برداری فول‌ اچ‌دی ۱۰۸۰ با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه (اسلوموشن) پشتیبانی می‌کند.