گران‌قیمت‌ترین پهپادهای جهان

EHang ۱۸۴

این پهپاد با قیمت ۳۰۰ هزار دلار یکی از گران‌قیمت‌ترین پهپادها به شمار می‌رود که در نمایشگاه CES معرفی شد.  نسخه پروتوتایپ این پهپاد دارای کولر، صندلی ویژه با طراحی منحصربه‌فرد فضایی و صفحه‌ای برای کنترل پهپاد است. باتری این پهپاد طی ۲ ساعت شارژ می‌شود و حدود ۲۳ دقیقه با هر بار شارژ پرواز می‌کند. فعلا به نظر می‌رسد فقط برخی مقامات دبی متقاعد شده‌اند از این پهپاد استفاده کنند.

 Augmented Aerigon Drone + Phantom Flex۴K

اگر به دنبال گران‌ترین پهپاد دوربین‌دار جهان هستید این همان محصول است. Brain Farm تولیدکننده این پهپاد با مشارکت یک شرکت سازنده پهپاد یعنی Aerrigon دستگاهی ساخته که قادر به حمل دوربین سنگین Phantom Flex۴ است. نتیجه کار پهپادی است که تصاویر با کیفیت ۴K فوق‌العاده‌ای می‌گیرد اما تمام اینها روی هم ۲۵۰ هزار دلار خرج برمی‌دارد که البته همپای هزینه تولید بعضی فیلم‌های کوتاه است.

 Scorpion ۳ Hoverbike

این پهپاد که شبیه یک موتورسیکلت پرنده است مجهز به سیستم‌های مختلفی برای حفظ تعادل و امنیت هم هست. در کنار این ویژگی، به امکانات این پهپاد سادگی در استفاده را هم باید اضافه کرد؛ هرچند این پهپاد دربرابر بادهای شدید نمی‌تواند دوام بیاورد و سقوط می‌کند به همین دلیل هم اغلب تست‌های آن در داخل انبارهای بزرگ مسقف انجام گرفته است. اما اگر شما بتوانید ۱۵۰ هزاردلار برای این موتورسیکلت پرنده بدهید قطعا می‌توانید یک انبار بزرگ هم برای پرواز آن جور کنید.

 XactSense Titan

این کوادکوپتر می‌تواند برای هر مقصودی مورد استفاده قرار گیرد از حمل بارهای پستی گرفته تا گشت زدن در فضای مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و... نسخه جدید این پهپاد یعنی Titan/  HDL۳۲E بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا ۵/  ۲۲ کیلوگرم را تا حدود ۱۶ کیلومتر حمل کند که در دنیای پهپادهای غیرنظامی عدد بزرگی است. با این حال این پهپاد با قیمت ۱۲۰ هزاردلاری خود هم عدد بزرگی را پیش پای خریداران گذاشته است.

 AEE F۱۰۰

این پهپاد عنوان پهپاد تعقیب‌کننده را دارد که برای ماموریت‌های قانونی یا حتی نظامی دیزاین شده است. این پهپاد مجهز به یک دوربین با قدرت زوم ۲۰X است و همچنین می‌تواند تصاویر ۳D از محوطه بگیرد و چراغ‌های مسیریابی‌اش از یک کیلومتر دورتر قابل دیدن است. این پهپاد همچنین مجهز به تکنولوژی چند هدفه تشخیص و تعقیب چهره و خودرو است که ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

 Airborne Drones: Vanguard

ونگارد یک پهپاد جاسوسی دورپرواز ۴۵ هزار دلاری است که به خاطر مدل دیزاینش توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده و در عین حال یکی از گران‌ترین پهپادهای موجود در جهان نیز هست. این پهپاد دو دوربینه هم دارای سیستم تشخیص چهره و اجسام است. هرچند پهپاد معرفی شده قبلی یعنی AEE F۱۰۰ در محیط‌های شهری کاربرد دارد پهپاد ونگارد برای تعقیب سوژه‌ها در مسافت‌های بالا مثل حیات وحش به‌کار می‌آید. در کنار قدرت تصویربرداری ۴K این پهپاد می‌تواند تا ۹۴ دقیقه پرواز کند که عدد خیره‌کننده‌ای برای پرواز پهپادهای امروزی است. همچنین به لطف سیستم دو آنتنه، این پهپاد تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ در اختیار کاربر می‌گذارد.

 Sci.Aero cyberQuad

این پهپاد برای مصارف صنعتی دیزاین شده و از آن می‌توان کاربردهای کشاورزی یا آمارگیری و اسکن مناطق مختلف را انتظار داشت. سیستم خودکار ژئوتگینگ و دوربین خاص عکسبرداری هوایی هرچیزی از میزان فضای سبز یک محیط گرفته تا توپوگرافی هوایی یک منطقه از این پهپاد ساخته است. دوربین فوق‌العاده قدرتمند و بدنه بسیار مقاوم باعث شده قیمت این پهپاد به ۳۷ هزار دلار برسد که قیمت متوسط یک مزرعه است.

 Multirotor G۴ Eagle V۲ Cargo

این پهپاد بسیار محبوب پایداری قابل توجهی در باد دارد و اجازه می‌دهد تا ۵۰ مسیر پیش‌فرض را برای پهپاد در نظر بگیرید و خود پهپاد سپس آن را به‌طور خودکار طی می‌کند. این پهپاد همه کاره که بسیار مورد علاقه عکاسان است ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.

  Lockheed Martin Indago

این پهپاد شرکت لاکهید مارتین احتمالا مورد علاقه مصارف نظامی و شهری است. با دیزاین مینی‌مالیستی و صفحه نمایش سرخود (روی کنترلر) عملا نیازی به تجهیزات اضافی برای پرواز دادن ندارد. این پرواز بسیار کم‌صداست و در عین حال ثبات آن نیز بسیار بالاست که آن را برای مصارف جاسوسی و اکتشافی هم ایده‌آل می‌کند. این پهپاد مجهز به GPS و اتصال LTE است و ۲۵ هزار دلار قیمت دارد.

  Freefly Systems ALTA ۸

دیزاین مینی‌مالیستی این پهپاد از آن پرنده‌ای با قدرت بالای پایداری ساخته و به همین دلیل این پهپاد برای عکاسان و فیلمسازان بسیار ایده‌آل است گیره‌هایی که به دوربین متصل می‌شوند از جنس کربن ساخته شده‌اند و می‌توانند به هر دوربینی متصل شوند. احتمالا در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی این پهپاد به‌زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این پهپاد ۱۷ هزار دلار است.