تخفیف 200 دلاری برای خریداران «اسنشال»

البته هنوز دلیل رسمی این تصمیم از سوی مقامات اسنشال اعلام نشده است. از طرفی این گوشی قرار بود اواخر ماه ژوئن و درحالی‌که پرچمداران اندکی در بازار موجود بودند، برای خریداران ارسال شود. سایر سازندگان محبوب توانستند در این فاصله پرچمدارانی ازجمله V۳۰ ال‌جی، Galaxy Note ۸ سامسونگ، آی‌فون ۱۰ اپل، پیکسل ۲ و پیکسل‌۲ ایکس‌ال‌گوگل را معرفی و عرضه کنند. حالا اسنشال فون برای جلب رضایت کاربران مجبور شده است با رقیبان بیشتری دست‌وپنجه نرم کند. کارشناسان معتقدند تلاش برای افزایش فروش درواقع دلیل اصلی کاهش قیمت این گوشی است. این گوشی همچنین در آمریکا به‌صورت محدود عرضه شده است و تنها از سوی یک اپراتور ارائه می‌شود. همین موضوع ممکن است یکی از دلایل فروش ناموفق آن در آمریکا باشد.

کمپانی اسنشال گفته است این اقدام برای کاهش شدید قیمت اولین گوشی هوشمندش درواقع یک کمپین تلویزیونی برای جلب توجه کاربران است. این کمپانی تلاش می‌کند اولین محصولش را با قیمت نازل عرضه کند تا عموم مردم بتوانند آن را تهیه کنند و اسنشال را هم بهتر بشناسند. شاید بپرسید تکلیف خریدارانی که قبلا این گوشی را با قیمت ۶۹۹ دلار خریده بودند چه می‌شود؟ کمپانی اسنشال یک کد تخفیف ۲۰۰ دلاری به نام «کد تخفیف دوستان و خانواده» به این افراد ارسال کرده است. خریداران می‌توانند دوربین ۳۶۰ درجه یا یک گوشی دیگر را با استفاده از این کد در فروشگاه آنلاین اسنشال تهیه کنند. این افراد باید اطلاعات شخصی و خریدشان را تا قبل از ۱۵ نوامبر در وب‌سایت اسنشال وارد کنند تا کد تخفیف ۲۰۰ دلاری برای آنها ارسال شود.

این کد تخفیف در حال حاضر فقط در آمریکا فعال شده و برای خرید اسنشال فون در هر دو رنگ مشکی و سفید قابل استفاده است. انتظار می‌رود کمپانی اسنشال به‌زودی برای اجرای تخفیف ۲۰۰ دلاری در کانادا و سایر کشورها هم اقدام کند. گوشی اسنشال فون صفحه نمایش ۷۱/ ۵ اینچی با نسبت تصویر جالب و نامتعارف ۱۹:۱۰ دارد و به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت رم و باتری با ظرفیت ۳۰۴۰ میلی‌آمپر مجهز شده است. این گوشی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و دوربین اصلی با لنز دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی و گشودگی ۸۵/ ۱ هم در پنل پشتی آن تعبیه شده است. در این پنل همچنین چند پین طراحی شده تا اتصال گوشی را به ماژول دوربین ۳۶۰ درجه و سایر ماژول‌هایی که قرار است در آینده معرفی شوند، میسر کند. یک حسگر ۸ مگاپیکسلی سلفی هم با گشودگی ۲/ ۲ در پنل جلو طراحی شده است. فریم این گوشی از جنس تیتانیوم ساخته شده اما روکش آن سرامیکی است و زیبایی ظاهری آن را دوچندان می‌کند.