گسترش قابل توجه بازار هولولنز از سوی مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد با عرضه هولولنز در بازار ۲۹ کشور دیگر در اروپا، تعداد بازارهایی را که هولولنز در آنها حضور دارد به عدد ۳۹ برساند. این خبر نشان می‌دهد با اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد هدست‌های فروخته شده اعلام نشده اما مایکروسافت قصد دارد تعداد قابل توجهی از این هدست واقعیت افزوده بی‌نظیر را تولید و از این طریق رقابت خود با شرکت‌های بزرگ از جمله اپل و گوگل در این زمینه را وارد مراحل جدیدی کند. هنوز جزئیاتی از زمان و قیمت دقیق عرضه هولولنز در این ۲۹ بازار جدید منتشر نشده است.

مایکروسافت در حال حاضر نسخه مختص برنامه نویسان را با قیمت ۳ هزار دلار به‌فروش می‌رساند. کشورهای جدیدی که قرار است میزبان هولولنز باشند شامل استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لیختن اشتاین، لتونی، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و ترکیه هستند. مایکروسافت سال گذشته برای اولین بار عرضه هولولنز در خارج از ایالات متحده را آغاز کرد که انگلستان، آلمان، ایرلند، استرالیا، فرانسه و نیوزیلند از جمله این کشورها بودند. ضمنا مایکروسافت ژاپن را به‌عنوان اولین کشور آسیایی میزبان هولولنز انتخاب کرد.

«لورین باردن» مدیر بخش تولید هولولنز در رابطه با این هدست و توانایی‌های آن می‌گوید: «در حال حاضر ماموریت اصلی ما در مایکروسافت ایجاد فرصت برای افراد و سازمان‌ها در جهت دستیابی به اهداف بیشتر و بزرگ‌تر است. واقعیت ترکیبی این پتانسیل را دارد که برای افراد و کسب‌وکارها فرصت مناسب را در جهت رسیدن به اهدافی که در گذشته غیرممکن بودند، ایجاد کند. با استفاده از واقعیت ترکیبی و هولولنز، شرکت‌ها و کارکنان می‌توانند وظایف خود را سریع‌تر، کارآمدتر و با ایمنی بیشتری انجام دهند و همچنین راه‌های خلاقانه جدیدتری برای ارتباط با مشتریان و همتایان خود خلق کنند.» اوایل سال ۲۰۱۷ مایکروسافت اعلام کرد که در حال حاضر ۱۵۰ اپلیکیشن برای هولولنز طراحی شده است و این رقم با گذشت زمان افزایش پیدا خواهد کرد.