حذف 11 دقیقه‌ای اکانت توییتر ترامپ

این اتفاق سوالات و نگرانی‌های زیادی درباره این سرویس به‌وجود آورده، چراکه ترامپ از این برنامه به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای اعلام سیاست‌های جدید دولت، ارتباط با طرفداران و مورد خطاب قرار دادن دشمنانش استفاده می‌کند. توییتر در گذشته هم اکانت بسیاری از مقامات ارشد را به‌‌سبب زیر پا گذاشتن قوانین این سرویس از دسترس خارج کرده بود اما این نخستین بار است که یک کارمند به‌‌تنهایی و با تصمیم شخصی اکانت توییتر یکی از مشهورترین چهره‌های سیاسی دنیا را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

اکانت ترامپ حدود ساعت ۷ غروب روز پنج‌شنبه ناپدید شد و بازدیدکنندگان صفحه ترامپ پس از ورود به صفحه او با پیغام «این صفحه وجود ندارد!» مواجه شدند. حدود ساعت ۸:۰۵ همان روز اکانت رسمی توییتر اعلام کرد: «از دسترس خارج شدن اکانت ترامپ کاملا اتفاقی بوده و به‌خاطر اشتباه یکی از کارکنان توییتر رخ داده است. در حال حاضر به‌دنبال بررسی دقیق‌تر این مساله هستیم تا از تکرار این نوع اتفاقات جلوگیری کنیم.» اکانت توییتر ترامپ حدود ۱۱ دقیقه به‌طور کامل از دسترس خارج شد.

با این حال، ۲ ساعت بعد توییتر اعلام کرد که از دسترس خارج شدن اکانت ترامپ اتفاقی نبوده و یکی از کارکنان بخش پشتیبانی کاربران توییتر که آخرین روز خود را در این شرکت پشت سر می‌گذاشت این کار را انجام داده است. توییتر اعلام کرد که در حال انجام تحقیق و پرسش در بین کارکنان شرکت است و نتایج آن را تا چند روز آینده اعلام می‌کند. حال این سوال بزرگ به‌وجود آمده که آیا تمامی کارکنان توییتر به‌همین راحتی می‌توانند به اکانت مقامات دسترسی داشته باشند یا این اتفاق پس از نفوذ به سیستم‌های امنیتی این شرکت انجام شده؟ توییتر هنوز هویت این کارمند را فاش نکرده است.