کالبد شکافی آی‌فون 10

باز کردن آی‌فون ۱۰ با سورپرایزهایی هم همراه بوده که ازجمله آنها می‌توان به استفاده از باتری دوقلو در این دستگاه اشاره کرد. می‌توان گفت بخش اعظم فضای داخلی آی‌فون ۱۰ به این باتری‌ها اختصاص داده شده است. ظرفیت این باتری هم حدود ۲۷۱۶ میلی‌آمپر در ساعت است که نسبت به باتری آی‌فون ۸ با ظرفیت ۲۶۹۱ میلی‌آمپر بر ساعت کمی بیشتر است. البته طبق ادعای iFixit به‌کارگیری چنین باتری در اصل برای استفاده بهتر از فضای داخلی دستگاه بوده و ارتباط زیادی به افزایش ظرفیت باتری ندارد. ضمنا در گزارش iFixit آمده که مدار منطقی آی‌فون جدید نسبت به گذشته کمی کوچک‌تر طراحی شده است.

همچنین مادربورد این آی‌فون نسبت به آی‌فون ۸ حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر شده با وجود این اپل با تا کردن مادربورد از وسط توانسته قطعات بیشتری را روی این مادربورد سوار کند. این اولین باری است که اپل از بورد تا شده در آی‌فون‌های خود استفاده می‌کند. پس از باز کردن ماردبورد از محل تا شدگی، مساحت آن تقریبا ۳۵درصد بیشتر از بورد به‌کار رفته در آی‌فون ۸ بود. زمانی که قطعات داخلی این آی‌فون را با اولین پرچمدار اپل در سال ۲۰۰۷ مقایسه می‌کنید، کاملا تغییرات و پیشرفت این شرکت در طول این ۱۰ سال را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

 اپل در آی‌فون ۱۰ از تعداد قطعات بیشتری استفاده کرده و همچنین تعداد اجزای داخلی هم افزایش پیدا کرده اما در عین حال سایز این قطعات به‌طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده و البته نسبت به گذشته به‌شکل فشرده‌تر در کنار هم قرار گرفته‌اند. iFixit معتقد است چینش قطعات و اجزای داخلی آی‌فون با این تراکم بالا، بی‌سابقه بوده است. ضمنا iFixit اشاره کرده که سهولت در تعمیر باتری و نمایشگر همچنان در طراحی آی‌فون ۱۰ در اولویت قرار دارند به طوری که برای تعمیر یا تعویض نمایشگر این آی‌فون نیازی به دستکاری و غیرفعال کردن قطعات مرتبط با سیستم تشخیص چهره دستگاه نخواهد بود. البته در صورتی که گلس پشتی دستگاه آسیب ببیند، برای تعویض آن باید تمامی قطعات خارج و شاسی دستگاه به‌طور کامل تعویض شود. آی‌فون ۱۰ از لحاظ قابلیت‌ و سهولت در تعمیر نمره ۶ از ۱۰ را کسب کرده که از این لحاظ نمره بهتری را نسبت به گلکسی نوت ۸ دریافت کرده است. آی‌فون ۸ اپل هم در این بخش نمره ۶ را دریافت کرده بود.