اچ‌تی‌سی U11 پلاس قرار بود همان پیکسل 2 ایکس‌‌ال باشد!

این گوشی همان پیکسل ۲ ایکس‌ال است که مدتی پیش رسما عرضه شد. همان‌طور که می‌دانید، شرکت اچ‌تی‌سی روز گذشته تازه‌ترین پرچمدارش را به نام U۱۱ پلاس و در قالب نسخه بهبودیافته‌ای از U۱۱ اصلی معرفی کرد. حالا اطلاعات تازه‌ای در فضای وب منتشر شده است و ادعا می‌کند این گوشی احتمالا همان پیکسل ۲ ایکس‌ال Muskie کنسل‌شده است. خبرگزاری آنلاین The Verge به نقل از منبع این خبر گفته است وقتی شرکت گوگل ساخت گوشی Muskie را از سوی اچ‌تی‌سی رد کرد، این سازنده تایوانی تصمیم گرفت آن را با کمی تغییر و اصلاح با نام تجاری U۱۱ پلاس روانه بازار کند. اچ‌تی‌سی در اوایل سال جاری میلادی گوشی U۱۱ را با پنل آینه‌ای و براق معرفی کرد و همین طراحی را در U۱۱ پلاس هم حفظ کرده است. این نسخه تازه همچنین از دوربین اصلی باکیفیتی مانند U۱۱ بهره می‌برد.

گوشی Muskie اچ‌تی‌سی چندی پیش با باتری بزرگ ۳۸۳۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراکم پیکسلی ۵۶۰DPI در پایگاه Android AOSP دیده شد. مشخصات فنی U۱۱ پلاس با باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعتی و صفحه‌نمایش ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ تا حدودی شبیه به اطلاعات لو رفته از Muskie به نظر می‌رسد. بعد از گوشی اچ‌تی‌سی وان مکس که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، U۱۱ پلاس اولین گوشی این سازنده است که حسگر اثرانگشت آن در پنل پشتی تعبیه می‌شود. منبع انتشار این شایعه تازه ادعا می‌کند طراحی و مهندسی اصلی گوشی U۱۱ پلاس درواقع برای پیکسل ۲ ایکس‌ال در نظر گرفته شده بود. به این ترتیب پرچمدار تازه اچ‌تی‌سی قرار بود به نام پیکسل ۲ ایکس‌ال و از سوی گوگل معرفی شود.

اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری اختصاصی Sense به‌صورت پیش‌فرض روی U۱۱ پلاس نصب شده‌اند. البته پردازنده Visual Core که مخصوص گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال طراحی شده است در U۱۱ پلاس دیده نمی‌شود. پیش‌تر اشاره کردیم که ساخت پیکسل ۲ ایکس‌ال سرانجام به ال‌جی سپرده شد. این گوشی صفحه‌نمایش ۶ اینچی با وضوح تصویر کواد‌اچ‌دی‌پلاس با نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد و به‌جای پنل LCD که در U۱۱ پلاس تعبیه شده، از پنل OLED بهره می‌برد.  البته تازه‌ترین گزارش‌ها مدعی شده‌اند که پنل OLED در پیکسل ۲ ایکس‌ال کیفیت متوسطی دارد و کاربرانش تابه‌حال با مشکلات متعددی ازجمله رنگ آبی زائد و لکه‌های سیاه مواجه شده‌اند. از طرف دیگر حاشیه‌های صفحه نمایش در U۱۱ پلاس چندان باریک نشده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود عملکرد و طراحی آن امتیاز قابل قبولی از منتقدان کسب کند.