بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

انتخاب لپ‌تاپ‌ها علاوه بر مشخصات فنی براساس موجود بودن در بازار در زمان نگارش مطلب و البته ضمانت معتبر در ایران است. اولویت در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در کارت گرافیک آنها است. به این ترتیب اگر موارد دیگر مثل سرعت حافظه، صفحه‌نمایش یا وزن برایتان اهمیت دارد شاید بهتر باشد گزینه‌های بهتری را با قیمت‌های متفاوت جست‌وجو کنید. با توجه به اهمیت مشخصات فنی و اختلاف عملکرد زیاد کارت‌های گرافیکی نسل ۱۰ نسبت به نسل گذشته از آوردن لپ‌تاپ‌های با کارت‌های گرافیک ضعیف‌تر از GTX ۱۰۵۰ خودداری کرده‌ایم. همچنین با توجه به قیمت بالای لپ‌تاپ‌های با گرافیک GTX ۱۰۸۰  این مدل‌ها را نیز در نظر نگرفته‌ایم. علاوه بر این با وضوح ۱۰۸۰p  صفحه‌نمایش معمولا تمام بازی‌های با تنظیمات بالا با GTX ۱۰۷۰ بدون مشکل قابل بازی کردن هستند.

بهترین تجربه گیمینگ معمولا با مانیتورهای با نرخ فریم بالا و فناوری G-Sync حاصل می‌شود. اما از آنجا که این مانیتورها در لپ‌تاپ‌های گیمینگ در ایران نایاب یا بسیار گران هستند، اگر صرفا یک گیمر FPS هستید بهتر است به سراغ آنها بروید. در نهایت بهتر است بدانید که در اینجا لپ‌تاپ‌ها از ارزان‌تر به گران‌تر و بهتر معرفی شده‌اند.

Acer Aspire A۷۱۵-۷۱G-۷۹Z۱: این لپ‌تاپ را می‌توان یک جادوی قیمتی دانست! با اینکه ظاهر دستگاه شباهتی به مدل‌های گیمینگ ندارد اما کارت گرافیک GTX ۱۰۵۰ Ti در بازه قیمتی کمتر از چهار میلیون تومان نایاب است؛ پس اگر توانستید آن را در بازار پیدا کنید یک لحظه هم در خرید آن درنگ نکنید. شاید صفحه‌نمایش TFT در مقابل مدل‌های IPS ضعیف‌تر به نظر برسد، اما از نظر عملکرد در بازی‌ها نمی‌توانید مدلی قابل رقابت با این مدل در این بازه قیمتی پیدا کنید. این دستگاه با وزن ۴/ ۲ کیلوگرم، ابعادی برابر ۶/ ۳۸۱ در ۸/ ۲۶۲ در ۹۵/ ۲۳ میلی‌متر دارد. صفحه‌نمایش آن ۶/ ۱۵ اینچی از نوع  TFT LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است. این لپ‌تاپ همچنین دارای پردازنده اینتل Core i۷-۷۷۰۰HQ   نسل هفتم۴ هسته‌ای، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX ۱۰۵۰ Ti  چهار گیگابایت GDDR۵، رم ۸ گیگابایتی DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایتی، یک درگاهUSB ۳.۰ ، دو درگاه USB ۲.۰، یک درگاهUSB-C، درگاهHDMI، اترنت، بلوتوث ۱/ ۴، باتری ۴ سلولی با دوام شارژ تا ۷ ساعت و وب‌کم HD است. این محصول در حال حاضر  با قیمتی حدود ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

Acer Aspire VX۵-۵۹۱G-۷۴AF: اگر اختلاف کیفیت صفحه‌نمایش IPS با TFT برایتان از اختلاف عملکرد GTX ۱۰۵۰Ti و GTX ۱۰۵۰ مهم‌تر است این مدل را در نظر بگیرید. این مدل همچنین ظاهر گیمینگ داشته و با ضخامت بیشتر خود خنک‌کنندگی بهتری را نیز فراهم خواهد کرد. این دستگاه با وزن ۵/ ۲ کیلوگرمی، ابعادی برابر ۳۸۹ در ۲۶۶ در ۲۸ میلی‌متر دارد و از صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. پردازنده این دستگاه از نوع اینتل Core i۷-۷۷۰۰HQ –  نسل هفتم ۴ هسته‌ای و کارت گرافیک آن انویدیا GeForce GTX ۱۰۵۰ چهار گیگابایت  GDDR۵ است. این لپ‌تاپ دارای رم ۸ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایتی، سه درگاه USB ۳.۰، یک درگاهUSB ۲.۰ ، یک درگاه USB-C، درگاه HDMI، اترنت، بلوتوث ۱/ ۴، باتری ۳ سلولی با دوام شارژ تا ۶ ساعت و وب‌کم HD  است. این محصول با قیمت ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.‌

ASUS FX۵۰۲VM: با اینکه لپ‌تاپ‌های با کارت گرافیک GTX ۱۰۶۰ تا رده قیمتی بالای ۶ میلیون تومان نیز یافت می‌شوند FX۵۰۲VM از نظر قیمتی و عملکردی از بهترین‌ها است. در این مدل نیز  با صفحه‌نمایش TFT روبه‌رو هستید، اما برخی ادعا می‌کنند این پنل‌ها نسبت به IPS از تاخیر کمتری برخوردار هستند. وزن نسبتا پایین، رم بالا و حافظه SSD نیز از مزایای دیگر این مدل محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ ۲/ ۲ کیلوگرمی، ابعاد ۳۹۰ در ۲۶۶ در ۵/ ۲۳ میلی‌متر دارد و از صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی  TFT LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این محصول دارای پردازنده اینتل Core i۷-۷۷۰۰HQ  نسل هفتم ۴ هسته‌ای، کارت گرافیک انویدیا  GeForce GTX ۱۰۶۰ با ۶ گیگابایت حافظه GDDR۵، رم ۱۲ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایتی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD، سه درگاهUSB ۳.۰ ، درگاه HDMI، اترنت، بلوتوث و باتری ۴ سلولی با دوام شارژ تا ۶ ساعت  است. این لپ‌تاپ در حال حاضر با قیمتی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

Lenovo Legion Y۷۲۰: اگر حاضرید وزن پایین را کنار گذاشته و آن را با اسپیکرهای قدرتمند با ساب‌ووفر و همچنین صفحه‌نمایش IPS تعویض کنید Y۷۲۰ عملکردی مشابه FX۵۰۲VM، اما با تجربه کاربری بهتر را در اختیارتان خواهد گذاشت. در این مدل البته خبری از SSD نیست اما می‌توانید خودتان آن را بعدا اضافه کنید. این دستگاه ۲/ ۳ کیلوگرمی دارای ابعاد ۳۸۰ در ۲۷۷ در ۲۹ میلی‌متر – ۲/ ۳ کیلوگرم، صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است و از امکانات دیگری مانند پردازنده اینتل Core i۷-۷۷۰۰HQ – نسل هفتم ۴ هسته‌ای، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX ۱۰۶۰ ۶ گیگابایت حافظه GDDR۵، رم ۱۶ گیگابایت DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایتی، سه درگاه USB ۳.۰ ، درگاه USB-C، تاندربولت، درگاه HDMI، اترنت، بلوتوث، باتری ۴ سلولی با دوام شارژ تا ۵ ساعت، بلندگوهای استریو JBL با ساب‌ووفر، دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال و وب‌کم ۷۲۰p بهره می‌برد. این محصول در حال حاضر با قیمت ۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

MSI GE۶۳VR ۷RF Raider: در میان لپ‌تاپ‌های با GTX ۱۰۷۰ این گزینه یکی از مناسب‌ترین و کامل‌ترین آنها است. وزن مناسب، حافظه کمکی PCIE SSD، پنل IPS، اسپیکرهای قدرتمند، کیبورد استیل‌سریز و خنک‌کنندگی عالی از مشخصات اصلی این لپ‌تاپ است. با توجه به اینکه وضوح ۱۰۸۰p برای صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی کافی است می‌توان گفت GTX ۱۰۷۰ می‌تواند همه عناوین کنونی را با بهترین تنظیمات با نرخ فریم ۶۰fps  اجرا کند. ابعاد این دستگاه ۳۸۳ در ۲۶۰ در ۵/ ۲۷ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۳۹/ ۲ کیلوگرم می‌رسد. این لپ‌تاپ دارای صفحه‌نمایش ۶/ ۱۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده اینتل Core i۷-۷۷۰۰HQ نسل هفتم ۴ هسته‌ای، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX ۱۰۷۰ با هشت گیگابایت حافظه GDDR۵، رم ۱۶ گیگابایتی DDR۴، حافظه داخلی یک ترابایتی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD، سه درگاه USB ۳.۰، درگاه USB-C، درگاه HDMI ، بلوتوث، باتری ۶ سلولی با دوام شارژ تا ۳ ساعت، بلندگوهای استریو Nahimic با ساب‌ووفر، وب‌کم ۷۲۰p  و کیبورد RGB  نورپردازی شده است. قیمت فروش این دستگاه در بازار حدود ۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.