ارسال تصاویر به‌صورت آلبوم

با استفاده از نسخه  ۴/ ۵ تلگرام، تصاویر یا ویدیوهایی که قرار است به‌صورت گروهی ارسال کنید، در یک آلبوم دسته‌بندی می‌شوند. هر آلبوم می‌تواند تا حداکثر ۱۰ تصویر با ویدئو را در خود جای دهد. این دسته‌بندی به شکل آلبوم باعث کاهش به‌هم‌ریختگی صفحه چت می‌شود و به‌جای ۱۰ نوتیفیکیشن، مخاطب تنها یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد.

 ترتیب ارسال تصاویر

از این به‌بعد، کاربر می‌تواند ترتیب تصاویر ارسالی را کنترل کند. هنگامی که در گالری تصاویر را انتخاب می‌کنید، به‌جای تیک سبز، یک شماره روی آنها نشان داده می‌شود. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند قبل و بعد از ارسال تصاویر، ترتیب آنها را چک کند.

 نمایش متفاوت تصاویر

هنگامی که تصاویر یک آلبوم را مشاهده می‌کنید، دیگر تصاویر همان آلبوم هم در زیر تصویر به‌صورت ردیفی و کوچک قابل مشاهده هستند. تصاویر پروفایل مخاطبان هم به‌همین شکل نمایش داده می‌شوند.

 پیام‌های ذخیره شده

کاربران با انتخاب پیا‌م‌های مهم و فوروارد کردن آنها به بخش «پیام‌های ذخیره شده»(Saved Messages)، می‌توانند آنها را در فضای کلود شخصی خود نگهداری کنند و همواره به آنها دسترسی داشته باشند. در ضمن کنار هر پیام ذخیره شده گزینه «Go to» هم مشاهده می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید مبدا ارسال آن پیام را مشاهده کنید. گزینه پیام‌های ذخیره شده همواره در بالای صفحه‌ اشتراک‌گذاری پیام‌ها قابل مشاهده است.

 بهبود سیستم جست‌وجو

تلگرام با به‌روزرسانی و بهبود الگوریتم جست‌وجو باعث شده جست‌وجوی کانال‌های عمومی، گروه‌ها و بات‌ها خیلی آسان‌تر از گذشته شود. در نسخه جدید امکان جست‌وجوی کانال‌ها و بات‌ها بر اساس عنوان‌هایشان امکان‌پذیر شده است.

 تنظیمات جدید برای آی‌اواس

تلگرام نسخه ۵/ ۴ با تغییرات جدیدی برای کاربران آی‌اواس همراه است. صفحه تنظیمات و منو شخصی با تغییرات ظاهری متعددی همراه بوده‌اند. ضمنا نسخه ۵/ ۴ تلگرام با آی‌فون ۱۰همخوانی خیلی بیشتری خواهد داشت.