تبلت‌های جدید در بازارهای جهان

 Moto Tab

شرکت لنوو از تبلت جدیدی با نام Moto Tab رونمایی کرده است که تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام، قدرت پردازشی آن‌را تامین می‌کند. این تبلت به نمایشگر ۱/ ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل مجهز شده است و از سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۱.۱ استفاده می‌کند؛ این محصول از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و برای برخورداری از فضایی بیشتر امکان ارتقای حافظه ذخیره‎سازی با کارت میکرو SD فراهم شده است. این تبلت از چیپست اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام و هشت هسته پردازشی Cortex A۵۳ با فرکانس ۰/ ۲گیگاهرتز بهره گرفته و به همراه این پردازنده، اسنپدراگون ۶۲۵ از GPU نسبتا قدرتمند Adreno ۵۶۰ بهره می‎گیرد. Moto Tab به یک باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که برای یک روز استفاده از تبلت میان‌رده لنوو کافی خواهد بود. این محصول همچنین به بلندگوی دوگانه مجهز شده است که در لبه بالای نمایشگر قرار دارد و با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود.

 تبلت‌های زیر ۱۰۰ دلاری

پیش از عرضه Moto tab اما لنوو تب ۷ و لنوو تب ۷ اسنشال (Lenovo Tab ۷ & Lenovo Tab ۷ Essential) که قیمت‌شان کمتر از ۱۰۰دلار بود معرفی کرد. لنوو تب ۷ و لنوو تب ۷ اسنشال به ترتیب با قیمت‌های ۹۹/ ۹۹ دلار و ۷۹/ ۹۹ دلار روانه بازارهای جهانی شده‌اند که هر دو از سیستم عامل اندروید ۷ نوقا برخوردارند. مدل گران‌تر لنوو تب ۷ از یک نمایشگر ۷اینچی با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل و دو دوربین، دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این تبلت از یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۳/ ۱ گیگاهرتزی MediaTek MT۸۱۶۱ قدرت می‌گیرد و به رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی مجهز شده است. در آن سمت مدل لنوو تب ۷ اسنشال از نمایشگری هم اندازه با مدل اصلی، اما وضوح کمتر ۱۰۲۴×۶۰۰ پیکسل برخوردار است. در زیر قاب این تبلت ارزان قیمت یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۱/ ۳ گیگاهرتزی MediaTek MT۸۱۶۷D، رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی قرار گرفته است.

 تبلت ۴/ ۸ اینچی

هوآوی به تازگی یک تبلت با اندازه ۸/ ۴اینچی که بین تبلت‌های ۱۰ اینچی و ۷ اینچی جای می‌گیرد، عرضه کرده است. این محصول از صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی، سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ و پردازنده ۹۵۰ هوآوی، چهارهسته ۲/ ۳گیگاهرتزی Cortex-A۷۲ و چهار هسته ۱/ ۸گیگاهرتزی بهره می‌برد. رم و حافظه داخلی آن ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت قابلیت افزایش ۴ گیگابایت حافظه داخلی را دارد. دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی سلفی و باتری ۵۱۰۰میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این محصول است که با قیمت حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

 تبلتی با دستیار صوتی

اما در یک ماه گذشته نیز دیگر شرکت‌ها کم‌فعالیت نبودند و اخیرا سامسونگ تبلت جدیدی با نام تجاری Galaxy Tab A به همرا دستیار صوتی بیکسبی معرفی کرد. این تبلت دارای یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰× ۸۰۰ پیکسل است که دارای ۲ گیگابایت رم در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی نیز هست. همچنین این محصول از دوربین ۸ مگاپیکسلی در قسمت پشت تبلت به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلو بهره گرفته است. در تبلت جدید سامسونگ همچنین یک دستیار صوتی به نام بیکسبی هوم و بیکسبی Reminder عرضه شده است. این محصول در دو نسخه وای‌فای با قیمت ۲۴۰ و LTE با قیمت ۲۸۰ دلار به فروش می‌رسد.

 تبلت‌های آینده

از بازار آینده نیز خبر می‌رسد که اپل قصد دارد یک تبلت آی‌پد شبیه به آی‌فون ایکس در سال ۲۰۱۸ عرضه کند. اپل سال آینده یک تبلت آی‌پد شبیه به آی‌فون ایکس، همراه با نمایشگر تمام صفحه و فیس آی‌دی را عرضه خواهد کرد. این تبلت در چند مدل مختلف با قیمت‌هایی متفاوت به فروش خواهد رسید. این تبلت در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود و گفته می‌شود این کمپانی مشغول کار روی مدل‌های مختلفی از این تبلت آی‌پد است که یکی از آنها هم اندازه با آی‌پد پرو ۵/ ۱۰ اینچی اپل است، اما نمایشگر آن تمامی صفحه جلویی را به خود اختصاص داده است.

گفته می‌شود آی‌پد ۲۰۱۸ اپل از یک قلم هوشمند برخوردار است که قابل استفاده در یادداشت برداری و نقاشی است. همچنین خبر می‌رسد که تبلت تاشو مایکروسافت به‌عنوان یک محصول مجهز به ویندوز ۱۰ با معماری ARM در دست توسعه است که این محصول هم در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. این محصول از قابلیت‌های تماس تلفنی برخوردار است و زمانی که تا می‌شود، می‌توان به راحتی آن را داخل جیب قرار داد. تبلت آینده مایکروسافت دارای یک قلم هوشمند نیر هست و احتمالا آخرین تراشه‌ اسنپدراگون کمپانی کوالکام به آن قدرت می‌بخشد. به نظر می‌رسد این محصول جزئی از خانواده سرفیس محسوب می‌شود و چیزی شبیه به سرفیس نوت یا سرفیس ژورنال نام خواهد گرفت. با این وجود گفته می‌شود تبلت جدید مایکروسافت اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار شود.