کنسول جدید شرکت آتاری که با عنوان Ataribox شناخته می‌شود، ظاهرا با تاخیر در عرضه مواجه شده است. تیم سازنده‌ کنسول جدید آتاری در بیانیه‌ای اعلام کرده که «فقدان یک المان کلیدی» باعث به‌وجود آمدن این تاخیر شده است. به این ترتیب پیش‌فروش این کنسول تا زمانی نامعلوم به تعویق می‌افتد.

در ماه سپتامبر آتاری از کمپین همیاری جمعی برای تامین هزینه‌های ساخت این کنسول خبر داد و اعلام کرد که این کمپین در پاییز آغاز می‌شود و به این ترتیب عرضه‌ کنسول در فصل بهار سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی می‌شد. در جدیدترین به‌روزرسانی، این شرکت اعلام کرده که است که آغاز به‌کار این کمپین موسوم به Indiegogo که قرار بود ۱۴ دسامبر اتفاق بیفتد، موقتا با تاخیر مواجه شده است.

آتاری در بیانیه‌ای این تاخیر به‌وجود آمده را این‌چنین توضیح داده است: به خاطر فقدان یک المان کلیدی در لیست ما، زمان بیشتری نیاز است تا آن پلتفرم و اکوسیستم مد‌نظر و لایق جامعه‌ آتاری را بسازیم. ساخت Ataribox برای ما بسیار اهمیت دارد و ما همه‌‌ آنچه در توان داریم به‌کار می‌گیریم تا مطمئن باشید که این همه انتظار، ارزشش را دارد.

آتاری در مورد اینکه چه چیزی کم است و جزئیات این تاخیر، توضیحی ارائه نداده است و ما نمی‌دانیم این المان کلیدی که از آن صحبت می‌شود، چیست، اما می‌دانیم که این تاخیر به‌وجود آمده به معنای به تعویق افتادن پیش‌فروش کنسول است و احتمالا باید بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم برای آن صبر کنیم. در نهایت احتمالا عرضه‌ کنسول هم که پیش‌تر بهار ۲۰۱۸ اعلام شده بود، با تاخیر مواجه شود. آتاری به‌زودی برنامه‌های جدید خود برای عرضه‌ این کنسول جدید را اعلام خواهد کرد.