کانسپت طراحی گوشی وان پلاس 6 اج

کمپانی وان پلاس ممکن است هرگز گوشی هوشمندی به نام وان پلاس ۶ اج با چنین مشخصات ظاهری و فنی نسازد ولی حالا که ویدئوی کانسپتش منتشر شده، بد نیست نگاهی به آن بیندازیم. نمای پشتی این گوشی مخصوصا شبیه به وان پلاس ۵ و وان پلاس ۵ تی به نظر می‌رسد و همین موضوع نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.در نمای پشتی گوشی وان پلاس ۶ اج شاهد هستیم که پنل آن از دو طرف کناری کمی خمیده طراحی شده و لوگوی وان پلاس هم در موقعیتی تقریبا وسط این پنل نقش بسته است. دوربین اصلی با لنز دوگانه در این گوشی هم مانند وان پلاس ۵ و وان پلاس ۵تی در گوشه سمت چپ بالای پنل و با چینش افقی قرار گرفته اما طراحی آن کمی متفاوت است. دکمه فیزیکی و قفل صفحه در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده است و دکمه‌های تنظیم صدا و همچنین اسلایدر هشدار هم در کناره سمت چپ دیده می‌شوند. با توجه به آنچه در این ویدئو شاهد هستیم، ماژول دوربین اصلی کمی از سطح پنل بیرون زده و برجسته طراحی شده است و یک فلش LED هم آن را همراهی می‌کند.

حالا اگر به نمای روبه‌رو‌ی‌ وان پلاس ۶ اج نگاه کنید، متوجه برخی تغییرات نوین اعمال شده در آن هم می‌شوید. صفحه نمایش این گوشی از دو طرف کناری مشخصا خمیده طراحی شده و احتمالا نام اج هم به همین خاطر برای آن انتخاب شده است. همچنین حاشیه‌های صفحه آن به حداقل رسیده‌اند. این گوشی تخیلی ظاهرا به تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش هم مجهز شده و منبع آن همچنین مجموعه‌ای از مشخصات و ویژگی‌های فنی را هم به آن افزوده است. کانسپت گوشی وان پلاس ۶ اج صفحه نمایش ۶ اینچی Optic AMOLED فول اچ دی پلاس دارد و از نسبت نمایش مدرن ۱۸/ ۵:۹ پشتیبانی می‌کند. طراح آن معتقد است که محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass ۶ روی این صفحه نمایش را می‌پوشاند و از آن در مقابل خراشیدگی محافظت می‌کند. همچنین پیش‌بینی شده است که سیستم عامل اندروید ۰/ ۸ اوریو و پوسته اختصاصی OxygenOS ۵.۰ به‌صورت پیش فرض روی گوشی مذکور نصب می‌شود و از تازه‌ترین پردازنده ۶۴ بیتی پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت می‌گیرد.

منبع انتشار این ویدئو معتقد است که وان پلاس ۶ اج در دو نسخه با کانفیگ مختلف معرفی می‌شود. این نسخه‌ها ۶ و ۸ گیگابایت رم دارند و حافظه داخلی پیش‌فرضشان هم می‌تواند ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت باشد. پیش‌بینی شده است که دوربین دوگانه اصلی این گوشی به دو لنز ۱۹ و ۱۶ مگا پیکسلی با دیافراگم ۶/ ۱ مجهز شود و از ویژگی‌های مختلفی ازجمله لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار لیزری تشخیص فاز بهره ببرد. گوشی مذکور همچنین ممکن است یک حسگر سلفی ۱۶ مگا پیکسلی با دیافراگم ۶/ ۱ در پنل جلو داشته باشد و جک هدفون ۵/ ۳ میلی متری هم از طراحی‌اش حذف نشود.