سونی سه میان‌رده معرفی کرد

سونی روز گذشته از اولین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ خود در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ لاس وگاس پرده برداشت. سونی در این گوشی‌ها سعی کرده تا فناوری دوربین پرچمداران سری XZ خود را به میان‌رده‌ها بیاورد. این دو گوشی میان‌رده از بدنه فلزی بهره گرفته و حسگر اثر انگشت نیز در آنها به پشت گوشی و زیر دوربین منتقل شده است. XA۲ به صفحه‌نمایش ۲/ ۵ اینچی و XA۲ Ultra به صفحه‌نمایش ۶ اینچی هر دو با وضوح ۱۰۸۰p فول اچ‌دی با پوشش گوریلا گلس مجهز شده‌اند. این‌بار همچنین تراشه مدیاتک نیز با اسنپ‌دراگون ۶۳۰ کوالکام تعویض شده تا از لیتوگرافی جدید ۱۴ نانومتری برای سرعت بیشتر و مصرف شارژ کمتر بهره گرفته شود. XA۲ با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و XA۲ Ultra با چهار گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند و هر دو در نسخه‌های دوسیم‌کارته و با درگاه مجزای کارت حافظه نیز به بازار خواهند آمد.

اکسپریا XA۲ و XA۲ Ultra دارای دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/ ۲.۰ بوده که اندازه سنسور ۲.۳/ ۱ اینچی داشته و می‌تواند فیلم‌های ۴K یا آهسته ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای ثبت کند. هر دو گوشی همچنین دارای دوربین‌های سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت اما با زاویه دید گسترده‌ هستند اما XA۲ Ultra یک دوربین اضافه ۱۶ مگاپیکسلی نیز در جلو با زاویه دید معمولی اما فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال دارد. به این ترتیب XA۲ Ultra شاید بهترین دوربین برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی را در اختیار داشته باشد. از نظر باتری XA۲ به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز بوده و ظرفیت باتری نسخه اولترا نیز ۳۵۸۰ میلی‌آمپرساعت اعلام شده است. خوشبختانه هر دو گوشی نیز از فناوری شارژ سریع QuickCharge ۰/ ۳ کوالکام پشتیبانی می‌کنند. از سایر مشخصات این دو گوشی می‌توان به وزن ۱۷۱ و ۲۲۱ گرمی، اندروید ۰/ ۸ اوریو، درگاه USB-C و دکمه اختصاصی شاتر اشاره کرد. تخمین زده می‌شود Xperia XA۲ و Xperia XA۲ Ultra از فروردین‌ماه آینده به بازار ایران بیایند.

اکسپریا ال‌۲ اقتصادی جدید سونی موبایل از صفحه‌نمایشی ۵/ ۵ اینچی با وضوح ۷۲۰p بهره گرفته است. این گوشی در جلو میزبان دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و در پشت دوربین ۱۳ مگاپیکسلی f/ ۲.۰ بوده که برای یک گوشی اقتصادی بسیار خوب است. اکسپریا L۲ از تراشه مدیاتک MT۶۷۳۷T درست مثل نسل گذشته استفاده می‌کند اما حافظه رم به ۳ گیگابایت و حافظه داخلی به ۳۲ گیگابایت ارتقا داده شده و درگاه کارت حافظه نیز وجود دارد. این گوشی هم مثل سری XA۲ از حسگر اثر انگشت در پشت بهره گرفته و یک باتری بزرگ ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی را نیز درون خود دارد. Xperia L۲ با اندروید ۷.۱.۱ عرضه خواهد شد و با ۲ گرم کاهش وزن حالا ۱۷۸ گرمی است. این گوشی را نیز انتظار داریم در ابتدای بهار آینده در بازار ایران ببینیم. سونی هنوز قیمت این سه گوشی را اعلام نکرده است.