معرفی نسخه 128 گیگابایتی سرفیس‌بوک 2 با قیمت 1199 دلار

بر همین اساس شاهد معرفی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی سرفیس‌بوک۲ هستیم که به‌دلیل کاهش قیمت ۳۰۰ دلاری نسبت به مدل ۲۵۶گیگابایتی، احتمالا مورد توجه طیف بیشتری از کاربران عادی قرار خواهد گرفت. به ‌جز کاهش حافظه ذخیره‌سازی، سایر مشخصات نسخه ۱۲۸ گیگابایتی سرفیس‌بوک ۲ با مدل اصلی تفاوتی ندارد و شاهد به‌کارگیری ۸ گیگابایت حافظه رم، نمایشگر ۵/ ۱۳ اینچی با وضوح تصویر ۳۲۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، پردازنده نسل هشتمی Core i۷ اینتل و کارت گرافیک GeForce GTX ۱۰۶۰ هستیم. البته مانند مدل ۲۰۱۷، سرفیس‌بوک ۲ جدید هم در مدل ۱۵اینچی تنها در برخی بازارها قابل سفارش است. معرفی نسخه جدید سرفیس‌بوک ۲ و سرفیس لپ‌تاپ تنها دو روز پس از آن رخ می‌دهد که مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود از افزایش تنها یک درصدی فروش این محصولات نسبت به سال گذشته اطلاع داده است.

 نسخه ارزان‌تر سرفیس

همچنین شرکت مایکروسافت به تازگی از نسخه ضعیف‌تر لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرده که قرار است با برچسب قیمتی ۷۹۹ دلاری به بازار عرضه شود. به گزارش فارنت، نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر لپ‌تاپ سرفیس از همان مفهوم سری سرفیس در طراحی بدنه استفاده می‌کند، بااین‌حال به‌دلیل ساختار متفاوتی که دارد کار با آن در اغلب اوقات ساده‌تر از تبلت‌های سرفیس پرو است. این مدل نیز همانند نسخه اولیه، از ویندوز ۱۰ اس قدرت گرفته و این یعنی آنکه تنها می‌توان از برنامه‌های موجود در استور مایکروسافت روی آن بهره گرفت و خبر از قابلیت نصب برنامه‌های win۳۲ نیست.

شاید جالب باشد که بدانید از لحاظ درآمدی، خط تولید این محصول و نسخه اولیه آن تاثیری بر سودآوری مایکروسافت در گزارش سال گذشته این شرکت نداشته است. در سوی دیگر مایکروسافت هنوز اطلاعاتی پیرامون دلیل معرفی یک نسخه ارزان‌تر از لپ‌تاپ سرفیس را ارائه نکرده؛ با این‌ حال می‌دانیم که این مدل از همان نمایشگر ۵/ ۱۳اینچی با تراکم پیکسلی ۲۰۷ ppi استفاده کرده و قلب آن از تراشه سری Core m۳ اینتل قدرت گرفته است. مایکروسافت از آلیاژ منیزیم برای تمام محصولات سری سرفیس استفاده می‌کند؛ به‌جز سرفیس لپ‌تاپ که در ساخت آن از آلومینیوم استفاده شده است.