هدیه گوگل به کاربران اسپیکرهای هوشمند

به گزارش «ایسنا»، به نقل از وب سایت phonearena، اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی و همچنین سایر کارهای خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند. بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد. حالا غول تکنولوژی گوگل برای ترغیب کاربران به خرید و استفاده از اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم تصمیم گرفته و اعلام کرده است که یک کتاب صوتی رایگان به دارندگان این محصول اهدا خواهد کرد.

این غول تکنولوژی آمریکایی به تازگی تغییر و تحولات بزرگی را به سمت و سوی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جوامع مختلف ایجاد کرده است و در همین راستا نیز چندی پیش اعلام کرد کتاب‌های صوتی با ۵۰ درصد تخفیف و به صورت یک بخش جداگانه به فروشگاه اینترنتی پلی‌استور گوگل قدم خواهند گذاشت. در سال‌های اخیر طرفداران کتاب‌های صوتی بسیار بیشتر از قبل شده و وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای ارائه کتاب‌های صوتی رایگان یا پولی رشد زیادی پیدا کرده‌اند. حالا کاربرانی که از اسپیکرهای هوشمند گوگل (گوگل‌هوم مینی یا گوگل هوم ماکس) استفاده می‌کنند، می‌توانند از کتاب‌های صوتی رایگانی که این غول تکنولوژی برای آنها تهیه و تدارک دیده است، لذت ببرند. گوگل امیدوار است بدین ترتیب بتواند هم کاربران را به سوی مطالعه بیشتر کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تشویق کند و هم به اهداف افزایش فروش و تقاضای اسپیکرهای هوشمند خود برسد.

کاربران این محصول قادر خواهند بود در روز جمعه آینده یعنی نهم فوریه سال جاری یکی از کتاب‌های صوتی ارائه شده از سوی گوگل را انتخاب کرده و در صورت دلخواه، آن را دانلود کرده و به آن گوش بسپارند. از آنجا که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود. شرکت گوگل حدود یک ماه پیش بود که اعلام کرد از اواسط ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل را به فروش رسانده است.