استفاده از پهپادهای شکارچی برای تامین امنیت المپیک زمستانی

این روزها مانند تمام رویدادهای مهم عمومی، امنیت در کره‌جنوبی مساله مهمی است اما شاید برای اولین‌بار است که تمرکز بر حفاظت هوایی یک جمعیت بزرگ گذاشته شده است. برای انجام این کار، نیروهای امنیتی بازی‌های المپیک زمستانی، هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی یا پهپادها را برای جست‌وجوی پهپادهای تروریستی مستقر خواهند کرد. این ترس وجود دارد که حملات بالقوه ناشی از پهپادهای مجهز به بمب وقوع پیدا کند. پهپادهای امنیتی که توسط پلیس کره‌جنوبی و نیروهای مسلح این کشور اداره می‌شوند، می‌توانند تهدیدات بالقوه هوایی را از بین ببرند. کره‌جنوبی همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی را اعزام خواهد کرد که روی جمعیت پرواز کرده و رفتار جمعیت را کنترل کند. گزارش شده است که این هواپیما به دوربین با وضوح بالا و تشخیص چهره مجهز شده است. این هواپیماهای تاکتیکی قادر خواهند بود تا اقدامات را روی زمین از ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری ثبت کنند. اگر این هواپیما یک رفتار غیر عادی را میان جمعیت تشخیص دهد، می‌تواند یک هشدار برای نیروهای مستقر در آن منطقه ارسال کند.

علاوه‌بر سیستم نظارتی پهپادها از فراز آسمان، واحد امنیتی ضد تروریسم که انتظار می‌رود آمادگی کامل برای بازی‌های المپیک زمستانی داشته باشد، دارای سه وسیله نقلیه جست‌وجوی اشعه ایکس است. این وسایل نقلیه با تکنولوژی فوق‌العاده بالا به خیابان‌ها می‌آیند و با استفاده از اشعه ایکس تلاش می‌کنند تا افراد یا سلاح‌های پنهان شده را شناسایی کنند. کره‌شمالی گروهی از ورزشکاران خود را به بازی‌های امسال فرستاده است که این مساله خود احتمال حمله از طرف کره‌شمالی را کاهش داده است. با این وجود، تیم امنیتی ریسک نمی‌کند. بیش از ۵۰ هزار پرسنل در سراسر بازی‌ها به‌کار گرفته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که بازی‌ها با امنیت کامل برگزار می‌شوند. امنیت در همه رویدادها، در فرودگاه‌ها و جاذبه‌های مهم عمومی مانند مراکز خرید فراهم خواهد شد. تلاش‌های کره‌جنوبی برای برگزاری یک رویداد امن و حرفه‌ای در سایر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است. «الیزابت مک‌آلیر»، از سرویس امنیتی دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اگر دولت ایالات متحده آمریکا این بازی‌ها را ایمن نمی‌شمرد، ما در اینجا حضور نداشتیم. دولت میزبان و مسوولان تامین امنیت کارشان را به نحو احسن انجام  می‌دهند.

ایالات متحده آمریکا حدود ۲۰۰ ورزشکار به همراه ۱۰۰ نفر از نمایندگان امنیتی وزارت امور خارجه آمریکا به کره‌جنوبی می‌فرستد. «کوین ویلیامز»، مامور ویژه آمریکایی به رسانه‌ها گفت: ما همیشه برای مواجهه با تهدیدات احتمالی برنامه داریم، حتی کوچک‌ترین مسائل. مثلا یک آتش‌سوزی در یک محل می‌تواند یک تهدید باشد. وی افزود: در حال حاضر این بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در جهان است، به‌خصوص با وجود تمام طرفدارانی که از کشورهای مختلف وارد می‌شوند، که این خود یکی دیگر از عناصر نبود اطمینان است در مورد آنچه که احتمالا ممکن است برای ورزشکاران یا طرفداران یا عموم مردم رخ دهد.