به گزارش روابط عمومی شرکت به پرداخت ملت، عباس باغستانی به ابلاغیه بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر حذف کدهای USSD در فرآیند پرداخت‌های الکترونیک اشاره کرد و افزود: ممکن است تغییر عادت یا روند پرداخت از سوی مصرف‌کننده در ابتدا کمی سخت باشد، اما ابلاغ چنین بخشنامه‌ای برای ایمن سازی هر چه بیشتر بستر انتقال اطلاعات تراکنش‌ها است و قطعا تاثیر مثبتی بر ایجاد امنیت بیشتر داشته است. وی با مد نظر قرار دادن همسویی صنعت پرداخت با تغییرات بسترهای پرداخت و بهینه سازی آن ادامه داد: پرداخت‌هایی مانند خرید بیمه، شارژ، پرداخت قبوض تلفن همراه و اهدای هدیه نیکوکاری که هم‌اکنون روی این بستر ارائه می‌شوند، قابلیت عرضه روی سایر بسترها را از طریق ابزاری مناسب دارند و این جایگزینی، ضمن تامین امنیت بیشتری امکان ارتقای کاربری این سرویس‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.

باغستانی نقش اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک همچون سکه را همسو با سیاست تازه بانک مرکزی ارزیابی کرد و یادآور شد: مخاطبان کدهای USSD این شرکت، افرادی هستند که می‌توانند نرم‌افزار سکه را یک بستر امن با امکانات بیشتر، بدون محدودیت و سقف پرداخت‌های لحاظ شده در سرویس USSD جایگزین کنند.  وی بخش اعظم تراکنش‌های بستر USSD را مربوط به خرید شارژ و پرداخت قبوض دانست و گفت: تمامی سرویس‌های ارائه شده بر بستر USSD شرکت به پرداخت ملت در سایر محصولات همچون نرم‌افزار سکه یا دستگاه‌هایی همچون پایانه‌های فروشگاهی، ATM و Cashless نیز ارائه شده است. 

معاونت شبکه شرکت به پرداخت ملت این تغییر بستر را در جهت ارتقای سطح امنیت پرداخت الکترونیک اعلام کرد و افزود: انتقال اطلاعات در بستر USSD به صورت متن ساده بوده و قابلیت رمزنگاری بر این بستر از مبدأ وجود ندارد. این بستر در شبکه بانکی کشور رمزنگاری پیچیده و مرسوم را رعایت نمی‌کند و با عدم به‌کارگیری کدهای USSD یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های حوزه امنیتی تراکنش‌ها از بین خواهد رفت. وی مدیریت حفاظت از اطلاعات مشتری در اپلیکیشن‌های جایگزین USSD را بسیار بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: کلیه اطلاعات مربوط به کارت‌ها در شبکه پرداخت به صورت رمزنگاری شده جابه‌جا می‌شود.